Daugelis automobilių gamintojų imasi griežtų veiksmų, siekdami keleto metų bėgyje pereiti prie vien elektra varomo transporto gamybos. Vienas iš jų yra dedikuotų elektromobilių platformų kūrimas – automobilių bazių, visiškai nepritaikytų vidaus degimo variklių naudojimui. Tačiau BMW koncernas šiuo klausimu visiškai neskuba – kompanijos generalinis direktorius Oliver Zipse neseniai atskleidė „Reuters“, kad kompanija ne šimtu procentų tiki dedikuotų elektromobilių idėja, tad tokio tipo platformą žada pristatyti tik 2025-aisiais.
„Jei pažvelgsite kas vyksta elektromobilių rinkoje, pamatysite, kad visi automobiliai atrodo panašiai. BMW taikosi į itin specifinius, aukštą kainą mokėti pasiryžusius, klientus – nemanau, kad jie nori automobilių, atrodančių taip pat, kaip konkurencija“, – sakė Oliver Zipse. Taip pat jis pridūrė, jog „neįmanoma visų mūsų automobilių pritaikyti vienai platformai“, primindamas koks platus yra BMW grupės katalogas – po savo sparnu kompanija turi „Mini“ bei „Rolls-Royce“.
Tai toli gražu nereiškia, kad BMW atsisako elektrifikacijos – jau iki 2023-iųjų ši aukštos klasės automobilių rinkos lyderė žada turėti bent dešimt skirtingų elektrinių automobilių. Tai visai neseniai prasidėjo nuo egzistuojančių modelių transformacijos – elektrines jėgaines turinčių „Mini Cooper SE“ bei „BMW iX3“. Pastarasis bus surenkamas Kinijoje ir nepasieks Jungtinių Valstijų rinkos. Nors oficiali to priežastis neatskleidžiama, manoma, kad toks sprendimas priimtas dėl importo įkainių.
Kritikų manymu, naudodami vidaus degimo motorais varomų automobilių platformas BMW nesugebės pasiūlyti talpaus interjero bei tokio nuvažiuojamo atstumo, kokį siūlo dedikuotas platformas naudojantys konkurentai. Tokios nuomonės laikomasi ir apie neseniai pristatytus „iX4“ visureigį ir „i4“ sedaną, tačiau abu jie siūlo gan respektabilų nuvažiuojamą atstumą – aukščiausios klasės versijos leis nuvažiuoti net iki 500 km viena įkrova.
Toks sprendimas keistas ir turint omenyje BMW priešistorę – jie vieni pirmųjų pristatė dedikuotą elektrinį automobilį. Unikalią konstrukciją, kurioje gausiai naudojamas anglies pluoštu sustiprintas plastikas, turintis „i3“ hečbekas net pernai pasiekė 200 000 pardavimų.
Deja, anglies pluošto naudojimas tokiam automobiliui sėkmės nepridėjo – tai gerokai iškėlė kainą, o ir pats „i3“ įprastam vartotojui gali pasirodyti pernelyg keistas. Didelio populiarumo jis nesulaukė ir dėl gana mažo nuvažiuojamo atstumo, tesiekiančio 160 km geriausiomis sąlygomis. Nuo tapimo generaliniu kompanijos direktoriumi, Oliver Zipse siekė atrasti tam tikrą bendrumą tarp elektromobilių, įkraunamų hibridų ir vidaus degimo variklius turinčių automobilių.
Dar 2018-aisiais BMW skelbė, kad nesiruošia kurti atskiros platformos elektromobiliams – vietoje to kompanija žada naudoti modulines platformas, pritaikomas skirtingiems naudojimo scenarijams. Atskirą platformą skirtą elektrai kompanija žada pristatyti 2025-aisias, jau dabar vadindami ją „Neue Klasse“ (vokiečių kalba „nauja klasė“). Pavadinimas yra lyg nuoroda į praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio modelių šeimą – to laikotarpio automobiliai išgelbėjo BMW koncerną ir prisidėjo prie modernaus kompanijos identiteto kūrimo.
BMW tikisi, kad elektriniai automobiliai sudarys pusę įmonės pardavimų iki 2030-ųjų, tačiau kol kas neskelbia „galiojimo laiko“ savo benzininėms ir dyzelinėms jėgainėms, tad tikėtina, kad jų kūrimas ir tobulinimas nebus nutrauktas bent artimiausius keletą metų.