Visa elektromobilių pramonė ištempusi akis seka kiekvieną „Tesla“ žingsnį, o keli prekių ženklai mokosi ir tyrinėja jos planus, kaip paversti automobilių pirkėjus abonentais – lyg „Netflix“ ar „Spotify“ prenumeratoriais. Turbūt visi prisimename seną patarlę apie tai, kaip išmokyti, ką nors žvejoti ir paversti jį nevienadieniu prašytoju. Iš jo kilęs naujas posakis pardavus automobilį galėtų skambėti taip – „Automobilio pardavimas gali pamaitinti pardavėją vieną dieną, tačiau pasikartojantys mokesčiai už paslaugas ir produktų patobulinimus gali sukurti pelningą pajamų srautą amžiams“.
Taigi, nekeista, jog Kalifornijos elektromobilių gamybos milžinė „Tesla“ jau žaidžia šį žaidimą. Nuo 2020 metų pradžios klientai turėjo galimybę mokėti 9,99 dolerio per mėnesį už „Premium Connectivity“ paketą, kuris suteikia prieigą prie realaus laiko eismo ataskaitų, žaidimų, muzikos srautinio perdavimo ir kitų interneto funkcijų automobilio multimedijos sistemoje (standartiniai žemėlapiai ir navigacijos įrankiai vis dar nemokami) ir papildomų atnaujinimų automobilio programinei įrangai. Paskutinį punktą itin gerai įvertinti turėjo tie „Tesla“ savininkai, kurie gyvena žiemiško klimato šalyse.
Neseniai į dienos šviesą išlindo tai, jog „Tesla“ išleido naująjį programinės įrangos atnaujinimą, kad padėtų išspręsti „Model Y“ problemas esant šaltam aplinkos orui. Akivaizdu, kad gamintojas atkreipė dėmesį į naujojo „Model Y“ pirmąją žiemą ir stengiasi ištaisyti kilusias problemas. Nuo pat to laiko, kai „Tesla“ pradėjo pardavinėti automobilius JAV, jų didžiausias dalis iki šiol parduodama saulėtoje ir karštoje Kalifornijoje ir daugelį metų šalčiausiose valstijose nebuvo itin daug „Tesla“ savininkų. Tai lėmė, jog šalto klimato keliami iššūkiai šiems elektromobiliams nebuvo girdimi labai plačiai.
Tuomet, kai žmonės šiaurės regionuose pradėjo pirkti „Tesla“ transporto priemones, žiniasklaidoje pasipylė pranešimai, susiję su sumažėjusiu automobilių nuvažiuojamu atstumu ir lėtu įkrovimu šaltesniame klimate. Na, ir kas be ko, „Tesla“ stengėsi padėti išspręsti šias problemas, todėl „Y“ modelis pasirodė rinkoje kaip pirmasis „Tesla“ elektromobilis su šilumos siurbliu, o vėliau šis komponentas pradėtas montuoti į „Model 3“, „Model S“ ir „Model X“.
Tačiau ne visos šalto oro problemos yra susijusios su nuvažiuojamu atstumu ar įkrovimu. Kalbėdami apie „Tesla“ transporto priemones, savininkai išreiškė kitus rūpesčius, pavyzdžiui, užšalusius langus ir duris, taip pat panašius klausimus dėl automobilių įkrovimo prievadų ir lizdų bei galinio vaizdo kamerų, kurios apšalusios negali padėti tiksliai veikti linijos sekimo sistemoms ir dažnai trukdo parkuojantis.
Taigi sukdamasi iš padėties „Tesla“ neseniai inicijavo keletą nedidelių programinės įrangos pataisų, kurios turėtų padėti išspręsti šalto oro problemas. Anksčiau ji yra siuntusi su žiema susijusius atnaujinimus, vienintelis naujojo atnaujinimo pavadinimas skamba kaip „2021.4.21. Nedideli šalto oro sąlygų pagerinimai ir klaidų taisymai.“ Pati kompanija labai neafišuoja naujojo atnaujinimo, tačiau keli savininkai praneša apie pastebimai stipresnį regeneracinį stabdymą esant šaltam orui. Reikės daugiau laiko norint pastebėti naujinimo privalumus ir tikrai reikės „pridėti rankas“ tobulinant oro srauto kontrolę, kad būtų išvengta apšalimo sukeliamų bėdų.