Elektromobilių baterijos su laiku pasensta. Stipriai sumažėja nuvažiuojamas atstumas ir galiausiai jos tampa nepraktiškomis naudoti. Kas tada? Baterijas galima perdirbti, išskiriant visas naudingas medžiagas, bet yra ir geresnių jų pritaikymo būdų.
Gamintojo nuotrauka
Baterijų perdirbimas gali būti ekologiškas procesas. Tačiau problema ta, kad elektromobiliams nebetinkamos baterijos nėra negyvos – jos tiesiog nebėra tokios efektyvios kaip anksčiau. Taigi, geriausia joms surasti naują paskirtį, kol ateis laikas perdirbimui.
Elektromobilių baterijos gali būti pritaikomos įvairiai. Kai kurie gamintojai norėtų jose saugoti perteklinę atsinaujinančių šaltinių energiją. Kiti galvoja jas pritaikyti atsarginėms namų elektros energijos talpykloms. Tuo tarpu „Nissan“ pasenusias „Leaf“ baterijas sugrąžina į „Leaf“ gamybą. Tik jau ne kaip vieną iš komponentų, o kaip įrankį.
Senos „Leaf“ baterijos „Nissan“ gamykloje montuojamos į autonominius robotus AGV, kurie po surinkimo linijas išvežioja dalis. Pirmos kartos „Leaf“ turėjo 24 kWh bateriją, kurią sudarė 48 moduliai. „Nissan“ inžinieriai sugalvojo tris tokius modulius sudėti į AGV robotą. Anksčiau naudotos naujos baterijos, bet pernai „Nissan“ inžinieriai suprato, kad AGV robotams naujų baterijų nereikia – jiems puikiai tinka ir elektromobilių jau panaudoti elementai.
Kam AGV naujos baterijos? Šie robotai toli nuo įkrovimo stotelių nevažiuoja. Tiesą sakant, jie įkraunami pakankamai dažnai. „Nissan“ inžinieriai skaičiuoja, kad panaudotas baterijas robotai gali naudoti dar bent 7-8 metus.
Be to, šis projektas yra naudingas ir „Nissan“ elektromobilių vairuotojams, nes galimybės panaudoti senas baterijas didina jų vertę. Galiausiai, tai yra žalias požiūris į automobilių gamybą. Taip, galiausiai baterijas vis tiek tenka perdirbti, bet tik tada, kai pagal paskirtį jos jau tikrai nebegali būti naudojamos.