Nuo 2020-ųjų spalio „Tesla“ po truputį paleidžia visiško autonominio vairavimo sistemos beta versiją. Iš pradžių programa buvo labai nedidelė – pajusti savavaldžio automobilio privalumus gavo vos keli šimtai „Tesla“ vairuotojų. Dabar programa buvo išplėsta iki maždaug 2000 vairuotojų, bet Muskas sako, kad autonominio važiavimo galimybės iš kai kurių žmonių buvo atimtos. Kodėl? Ir kodėl tai gali būti kontroversiškas sprendimas?
Gamintojo nuotrauka
FSD („Full Self-Driving“) beta – tai autonominio vairavimo bandymų programa. Automobiliai savarankiškai vis tiek negali važinėti – vairuotojas privalo stebėti kelią ir būti pasirengęs bet kuriuo metu perimti mašinos valdymą. Tačiau FSD yra daugiau nei pažengęs „Tesla“ autopilotas. Į bandymų programą įtraukti automobiliai gali važinėti mieste, spręsti sankryžų galvosūkius.
Neseniai programa buvo išplėsta iki maždaug 2000 vairuotojų. Kitaip tariant, jos apimtis buvo padvigubinta. Kol kas bandymai sekasi puikiai. Vairuotojai džiaugiasi naujomis automobilių galimybėmis, kurios į jų elektromobilius buvo instaliuotos net neapsilankius „Tesla“ atstovybėje. Nebuvo ir jokių avarijų, o surinkti duomenys padeda plėsti autonomines „Tesla“ galimybes.
Tačiau iš kai kurių vairuotojų „Tesla“ atėmė galimybę dalyvauti FSD beta programoje. Kodėl? Nes jie nekreipė dėmesio į kelią. Patogiai pasijutę vairuotojai užsiiminėjo pašaliniais darbais, tikriausiai nežinodami, kad „Tesla“ tai fiksuoja per automobilyje sumontuotas kameras. Tai buvo būtinas sprendimas, nes „Tesla“ bandymus suderino su institucijomis, kurios visada yra susidomėjusios saugumu. Bet kartu tai yra ir kontroversiškas žingsnis.
Visų pirma, vairuotojai yra nuolat filmuojami. Jie tai žino ir pirkdami šiuos automobilius ar atskiras jų galimybes jie tarsi su tuo sutinka, bet tiesiai į veidą nukreipta kamera visada kels klausimų dėl privatumo. Antra, jie įsigijo FSD beta galimybes – už tai reikėjo mokėti. Ir nors tas beta ten priklijuotas norint priminti, kad „Full Self-Driving“ nėra pilnai autonomiškas, sistemos pavadinimas sufleruoja priešingai. Tie žmonės pažeidė susitarimus, bet ar jie atgaus FSD, kai beta žymė išnyks? Juk tada visi vairuotojai galės nekreipti dėmesio į kelią.
Kitą mėnesį FSD mygtukai atsiras ne viename „Tesla“ automobilyje, kurių savininkai įsigijo šią technologiją. Daugiau žmonių bus įtraukta į bandymus. Ir taip, už tai reikia mokėti, bet juk tai yra stipriai išplėstos autopiloto galimybės, kurios kada nors nebebus beta. Jau dabar Elonas Muskas teigia, kad „Tesla“ automobiliai yra pasiruošę matyti nenaudodami radaro – dirbtinio intelekto pagalba jie matys naudodami tik kameras.