Šanchajuje įsikūręs elektromobilių gamintojas „NIO“, dažnai nurodomas kaip Kinijos atsakymas į „Tesla“, dabar pirkėjams suteikia galimybę įsigyti elektromobilį be akumuliatoriaus.
© Gamintojo nuotr.
Rašėme apie startuolį, siūlantį „įkrauti“ elektromobilį per mažiau nei dešimt minučių, t. y. tiesiog pakeisti bateriją atvykus į baterijų keitimo stotelę. Na tai štai, Kinijos elektromobilių gamintojas „NIO“ taip pats siūlo panašią paslaugą.
Siekdama padėti vartotojams sutaupyti pinigų, užuot pirkus naują elektromobilį, bendrovė siūlo rinktis „bateriją kaip paslaugą“.
„Elektra varomų transporto priemonių kaina svyruoja nuo 10 000 iki 70 000 JAV dolerių daugiau nei jūsų standartinis automobilis su vidaus degimo varikliu, ir tiesiog todėl, kad akumuliatoriaus kaina yra tokia brangi“, – „FastCompany“ sakė „NIO“ komunikacijos direktorė Joanne Yamani.
Užuot mokėjus už akumuliatorių, „NIO“ suteikia klientams galimybę mokėti už mėnesio paslaugos prenumeratą, kuri apytiksliai atitinka maždaug tokią pinigų sumą, kiek yra išleidžiama per mėnesį benzinui.
Kai „NIO“ automobilio vartotojui, užsiprenumeravusiam „baterija kaip paslauga“ planą, reikia daugiau energijos, jis važiuoja į vieną iš bendrovės garažų, o automatizuota sistema automatiškai pašalins esamą akumuliatorių ir įdės į automobilį visiškai įkrautą atsarginę bateriją.
„Išeikvota jūsų baterija išsikrauna, o atnaujinta, visiškai įkrauta baterija įmontuojama per tris minutes“, – paaiškino Yamani. „Ir tada jūs galite tiesiog nuvažiuoti. Jums nereikia jaudintis, kad sėdėsite laukdami, kol jūsų automobilis įsikraus.“
Ar tinkamas laikas naudoti „bateriją kaip paslaugą“?
Schema skirta ne tik įperkamumui: ji ypač naudinga sausakimšose miesto erdvėse, kur automobilių savininkai gali neturėti prieigos prie įkrovimo stotelių.
Šiuo metu „NIO“ turi 178 akumuliatorių keitimo stočių tinklą, esančius didžiuosiuose miestuose, įskaitant Pekiną ir Šenzeną, ir aplink juos. Iki metų pabaigos bendrovė planuoja išplėsti šį tinklą iki 500 stočių. Tuo tarpu, jeigu klientui pritrūksta energijos ir jis sustoja kelyje, jis gali naudoti programėlę ir paprašyti bendrovės atsiųsti mobilųjį įkrovimo įrenginį.
Kaip paaiškina „FastCompany“, kitos bendrovės, įskaitant „Tesla“, anksčiau išbandė akumuliatorių keitimą tik norėdami atsisakyti idėjos, arba Izraelio „Better Place“ – pateikti bankroto bylą. Tačiau Yamani teigia, kad šios koncepcijos kitos įmonės atsisakė per anksti.
„NIO“ mano, kad padidėjus elektrinių transporto priemonių įsisavinimui, dabar laikas „baterijai kaip paslaugai“ yra labai tinkamas.