Atrodo, kad artimiausiu metu bręsta nešiojamųjų žaidimų kompiuterių rinkos revoliucija. „CeBIT 2005“ parodos metu pristatytos didžiausių šios rinkos žaidėjų unikalios naujienos. Į naują lygą kompiuterinių žaidimų rinką veda naujos komunikacijos. Be to, fotoaparatai, kameros, vaizdo bei MP3 grojimas – visa tai puikuosis trijuose didžiausiuose įrenginiuose ir visai netrukus sudrebins Europos rinką.
Tie trys didžiausi rinkos žaidėjai – tai „Tiger Telematics“ su „Gizmondo“ kompiuteriu, „Sony“ su savo PSP (nešiojamuoju „Playstation Portable“) bei dvejopo ekrano DS („dual screen“) įrenginys iš „Nintendo“.
Nešiojama „žaidimų stotis“
Atrodo, kad didžiausią šurmulį „CeBIT“ metu sukėlė unikalus „Sony PSP“. Pasak „Sony“ kompanijos, šiame nešiojamame „Playstation“ kompiuteryje naudojamas firminis, patentuotas procesorius bei atskiri media ir garso varikliai bei du grafikos varikliai. Tai PSP suteikia tokias grafines savybes, kokias turi „Playstation 2“, o kai kuriose srityse ir aplenkia. Tačiau PSP „arkliukas“ – ne tik įspūdinga grafika. Jame yra bevielis Wi-Fi ryšys, leidžiantis PSP naudotojams susijungti tarpusavyje visame pasaulyje per prieigos tašką („hot spot“) arba tiesiogiai, susikūrus specialią šeimos ar draugų grupę iki 16 narių.
Visa PSP reikalinga programinė įranga bus platinama „Sony“ kompanijos patentuotu „Universal Media Disc“ (UMD) formatu. Sau pačiai nebūdingai, „Sony“ kompanija sausio mėnesio viduryje paskelbė, jog naująjį formatą padarys preinamą visiems pageidaujantiems, išskyrus kitus žaidimų įrenginius. „Sony“ jau demonstravo 1,8 gigabaitų formatą kaip informacijos saugojimo laikmeną, skirtą saugoti filmams bei muzikos įrašams. Japonijoje jis susilaukė itin didžiulio susidomėjimo, o dabar jis eis į Europos rinką.
Išoriniam ryšiui bei informacijos saugojimui užtikrinti, PSP yra ir „Sony“ kompanijos „Memory Stick Duo“, USB bei infraraudonųjų spindulių jungtys. Be to, PSP naudojama „Sony“ kompanijos „MagicDate“ skaitmeninės informacijos teisių valdymo sistema.
Nors PSP kompiuteris vis dar nėra toks labai populiarus, aiškiai matosi, jog „Sony“ labai sunkiai stengiasi įvesti šį gaminį į rinką bei padaryti jis daug populiaresniu. Tokiu populiariu, koks dabar yra „Sony Playstation“. Jau 2006 metų pabaigoje planuojama išleisti PS3 versiją, planuojama, jog ateities „Sony“ produktai turės galimybę susijungti su PSP įrenginiu. O vienas iš didžiausių „Sony“ kompanijos užmojų – sukurti PSP modulį mobiliajam telefonui.
„Sony“ nelabai linkusi kalbėti apie tai, kada PSP išeis į rinką, tačiau kompanija teigia, jog tai įvyks netrukus, po „CeBIT“ parodos. Ir kaina neturėtų gąsdinti – kompanijos teigimu, visame pasaulyje įrenginys turėtų kainuoti mažiau nei 200 JAV dolerių. Nors, tiesa, „Amazon“ kompanijos padalinys Jungtinėje Karalystėje dar sausio viduryje paskelbė, jog PSP kaina viršys 370 JAV dolerių.
Bet kokiu atveju, kad ir kokia bebūtų šio įrenginio kaina, viena aišku – šis „Sony PSP“ portatyvus žaidimų kompiuteris ilgainiui turėtų užkariauti žaidėjų širdis ir įsiveržti į pasaulio rinką. Galima net neabejoti, kad šį kompiuterį pamils pakeliauti mėgstantys kompiuterinių žaidimų fanatikai.
„Viskas-viename“ žaidimų kompiuteris
Jungtinių Amerikos Valstijų kompanija „Tiger Telematics“, atrodo, nusprendė mesti itin rimtą iššūkį „Sony“ ir pristatė „Gizmondo“. Tai – radikalus dalykas rinkoje. Jame yra integruota kamera, globalinė vietos nustatymo sistema GPS, įmontuotas MP3 grotuvas, MPEG-4 sistema, galimybė siųsti SMS žinutes, taip pat „Bluetooth“ ryšys. Vienintelis dalykas, ko jis neturi – telefonas.
Oficialiai rinkai „pristatytas“ šis įrenginys buvo dar praėjusių metų pabaigoje Jungtinėje Karalystėje, tačiau tik dabar patenka į parduotuvių vitrinas. Įrenginį buvo planuojama į rinką išleisti dar praėjusių metų viduryje, tačiau paskutinės minutės sprendimas kartu su ARM9 procesoriumi naudoti trimates, o ne dvimates „Nvidia“ grafikos plokštes, procesą uždelsė. Tačiau šis strateginis sprendimas leido „Gizmondo“ pavadinti save „Xbox tavo kišenėje“. Be to, „Gizmondo“ įrenginyje bus naudojama specialiu užsakymu sukurta „Microsoft“ CE.NET operacinė sistema.
Tačiau ir čia „Gizmondo“ nesustoja. Įrenginys per MMS gali priimti daugybę MP3 muzikos bei MPEG vaizdo įrašų, o naudojantis „Bluetooth“ galima žaisti tinkle. „Gizmondo“ kompiuteryje yra 64 MB atmintinė bei 256 MB SD plokštė.
Viena iš didžiausių „Gizmondo“ naujovių – vartotojai, pasinaudodami GPS sistema aptikti savo draugus, besinaudojančius įrenginio GPS funkcija. Be to, įrenginyje bus „Smart Ads“ funkcija, kuri, vartotojui sutinkant, pasinaudodama GPS funkcija, teiks vietines reklamas. Tikimasi, jog dėl šios komercinės galimybės sumažės įrenginio kaina. Iki kitų metų Kalėdų kaina turėtų nukristi iki 100 eurų. Dabar įrenginio kaina turėtų siekti apie 400 eurų. Vėliau šiais metais turėtų pasirodyti ir „Gizmondo“ verslo sektoriui skirta versija, pavadinta „Altio“. Joje puikuosis balso skambučiai, Wi-Fi bevielis ryšys bei dar daugiau į verslą orientuotų taikomųjų programų.
Naujasis „Nintendo“
„Nintendo“ – trečiasis šios rinkos žaidėjų trijulės narys. Šios kompanijos dviekranis DS įrenginys buvo pristatytas dar praėjusiais metais Jungtinėse Amerikos Valstijose bei Japonijoje. Naujajame parodoje pristatytame DS įrenginyje puikuojasi du nauji ekranai (vienas iš jų jautrusis), du procesoriai (ARM9 bei ARM7) bei bevielis Wi-Fi ryšys.
Planuojama, jog rinkai naujasis produktas bus pristatytas iš karto po „CeBIT“ parodos.