Didelė dalis automobilių gamintojų savo gyvavimo laikotarpiu yra pradėjusi gaminti dviračius – taip savo vardą XX amžiuje garsino net „Peugeot“. Tačiau šiais laikais automobilių koncernams užsiimti dviračių gamyba naudingiau – ypač elektrinių – mat tai leidžia pritaikyti elektromobilių kūrimo žinias smulkesnių transporto priemonių kūrimui, taip dar labiau prisidedant prie ekologiškų transporto alternatyvų plėtros bei praplečiant potencialių klientų lauką.
Prie elektrinius dviračius gaminančių vardų prisijungia ir didžiausiam pasaulyje automobilių koncernui „Volkswagen“ priklausantis sportinių automobilių prekės ženklas „Porsche“, kartu su naujuoju „Taycan Cross Turismo“ elektromobiliu pristatęs ir porą full–suspension elektrinių dviračių.
Pristatyti du modeliai – „Sport“ ir „Cross“ – abu turės anglies pluošto rėmus, priekinę ir galinę amortizaciją, centre įmontuotą „Shimano“ elektrinį motorą ir diskinius stabdžius. Apie 20kg sveriantis „Sport“ modelis taip pat turi integruotus žibintus ir yra skirtas kelionėms mieste, tačiau be abejonės išlaikytų ir lengvą bekelę. 22 kilogramus sveriantis „Cross“ dviratis yra skirtas bekelės nuotykiams – važiavimui miško takais, žvyrkeliu.
Tiesa, kaip ir galima tikėtis iš „Porsche“, šie dviračiai kainuos atitinkamai – už „Cross“ modelį teks pakloti apie €7200, tuo tarpu „Sport“ variantas reikalaus dar plačiau atverti piniginę, su beveik 9 tūkstančius eurų siekiančia kaina. Žinoma, iš anglies pluošto pagaminti dviračiai visuomet kainuoja gerokai brangiau, o vamzdžius puošiantis „Porsche“ pavadinimas kainos tikrai nemažina. Verta paminėti ir tai, kad profesionalūs dviratininkai savo naudojamai įrangai išleidžia dar ne tokius pinigus – net be „Porsche“ vardo ir minti padedančio elektrinio motoro.
Abiejuose dviračiuose įmontuoti identiški „Shimano EP8“ varikliukai – šiek tiek mažesni už senesnes versijas – kurie asistuos minant kol pasieksite 25 km/h greitį. Skamba lėtai, tačiau tai yra maksimalus legalus el. motoru asistuojamo dviračio greitis pagal Europos Sąjungos įstatymus. Tai nereiškia, jog toks yra maksimalus šio dviračio greitis – įsibėgėti galite kad ir iki šimto kilometrų per valandą, tačiau pasiekus 25 km/h motoras nebepadeda Jums minti ir liekate tik su savo kojų energija.
Automobilių gamintojų bandymas įsilieti į el. dviračių rinką nėra naujas reiškinys, tačiau tokie bandymai neretai baigiasi nesėkmingai arba tėra kitų gamintojų dviračiai su automobilių koncerno pavadinimu ant šono. Tačiau „Porsche“ mėginimas atrodo kitoks – nekyla abejonių, jog šie du dviračiai atras nišą tarp „Porsche“ fanų ir automobilių mylėtojų. Prekyba jais bus pradėta šio pavasario eigoje.