Henrikas Fiskeris prikėlė savo „Fisker“ elektromobilių startuolį ir ketina pasiūlyti labai įdomių automobilių. Kurį laiką atrodė, kad didžiausias koziris jo rankose – kietojo būvio baterijos. „Fisker“ netgi paskelbė pasiekę proveržį – vos 1 įkrovimo minutė skamba kaip fantastika, o 800 km tarp įkrovimų yra didžiulis pasiekimas. Bet „Fisker“ jau metė šią idėją.
„Fisker Ocean“ © Gamintojo nuotrauka
„Fisker“ kalbos apie naujas technologijas nėra naujiena. Vos prisikėlusi „Fisker“ paskelbė, kad naujasis kompanijos krosoveris tarp įkrovimų nuvažiuos 640 km, o jo įkrovimas truks tik 9 minutes. Buvo kalbama, kad „Fisker“ naudos grafeno-pagrindo hibridinių superkondensatorių technologiją, kuri užtikrins tokią įspūdingą įkrovimo spartą.
Tada „Fisker“ superkondensatorius pamiršo, nes paskelbė, kad pasiekė kietojo būvio baterijų proveržį – 800 km įveikiamas atstumas ir vos vienos minutės įkrovimo laikas. Ar galite tai įsivaizduoti?!
Tai sunkiai įsivaizduojame ir mes. Tačiau toks proveržis paverstų „Fisker“ pažangiausiais elektromobiliais rinkoje. Jiems įkrauti reikėtų mažiau laiko nei benzino bakams užpildyti. Tačiau jau porą metų apie „Fisker“ kietojo būvio baterijas nieko negirdėjome. Kodėl?
Nes „Fisker“ jas metė dar prieš metus. Kompanijos vadovas Henrikas Fiskeris teigia, kad nepamena, kad tiksliai nutraukė kietojo būvio baterijų programą – gal 2019 metų pabaigoje, o gal jau 2020-aisiais. Jo teigimu, ši baterijų technologija jau buvo beveik pasiekta 90 %, tačiau likę 10 % iki kietojo būvio baterijų komercializacijos bus pasiekti tik per 7 metus. Tai yra, dar negreitai. Ir kompanija nusprendė atsitraukti.
Kietojo būvio baterijos yra daug stabilesnės, todėl gali būti įkraunamos daug greičiau ir yra saugesnės. Nyderlandų rinkos analizės bendrovė „FutureBridge“ prognozuoja, kad jau 2025 metais kietojo būvio baterijos atpigs taip, kad savo kaina pavys įprastas ličio jonų baterijas.
„Fisker Ocean“ krosoveris kainuos nuo 37,5 tūkstančių dolerių. Kompanijos vadovas teigia, kad jo taikiklyje – ir „Tesla“, ir „Volkswagen“ modeliai. Tačiau kol kas atgimusi „Fisker“ dar nepardavė nei vieno automobilio. „Ocean“ gamyba turėtų prasidėti 2022-ųjų pabaigoje. Jos imsis austrų „Magna Steyr“. „Fisker“ pritraukė investicijų, tačiau nuolatiniai pažadai pasiūlyti geriausias technologijas rinkoje daug kam skamba kaip bandymas išlikti dėmesio centre. Jei paklaustumėte elektromobilių entuziastų, tikimybė, kad 2022-aisiais prasidės „Fisker“ gamyba tikriausiai nėra daug didesnė už kompanijos išnykimo riziką.