Nyderlandų rinkos analizės bendrovė „FutureBridge“ paskelbė optimistinę prognozę, kada kietojo būvio baterijos atpigs taip, kad galės varžytis su ličio jonų baterijomis.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Kietojo būvio baterijos, paprastai tariant, neturi skysto elektrolito. Jos yra žymiai stabilesnės ir atsparesnės. Tai reiškia, kad jos būtų saugesnės avarijose, jas būtų galima įkrauti greičiau, jos ilgiau tarnautų ir automobiliui senstant. Kietojo būvio baterijos jau yra kuriamos – jas galėtume naudoti labai greitai. Vienintelė kliūtis – kaina.
„FutureBridge“ teigia, kad jau 2025 metais kietojo būvio baterijos atpigs taip, kad savo kaina pavys įprastas ličio jonų baterijas. Tai reiškia, kad elektromobiliai galės pradėti masiškai naudoti saugesnes, ilgaamžiškesnes baterijas, kurios siūlys ir daugiau praktiškumo. Vos po 4 metų! Bet ar tai realistiška?
Iš tikrųjų, ši data nebuvo tiesiog sugalvota aklai, vaikantis sensacingų antraščių. „Volkswagen“ ketina jau 2025 metais gaminti savo kietojo būvio baterijas. „Toyota“ kartu su „Panasonic“ dar šiemet turėtų pradėti pirmuosius tokių baterijų bandymus. „Toyota“ teigia, kad jų kuriama baterija užtikrins 500 km nuvažiuojamą atstumą tarp įkrovimų, o įkrovimas nuo 0 iki 100 % tetruks 10 minučių. „Nissan“ bei dar visa eilė kitų gamintojų taip pat sparčiai kuria kietojo būvio baterijas. Ir šioje erdvėje kūrėjų tik daugėja.
Kita vertus, įprastos ličio jonų baterijos per pastarąjį dešimtmetį atpigo kone dešimt kartų. Ir toliau pinga, todėl sunku pasakyti, ar kietojo būvio baterijos jas pavys. Tiesą sakant, net sunku pasakyti, ar tas pigimas bus stebimas ir toliau – juk baterijų poreikis tik auga. O kai auga paklausa, kainos dažniausiai kyla.