Norvegijos laivų dizaino kompanijos TNSDC sukurtas ir Turkijoje pastatytas „MF Bastø Electric“ jau imasi darbo. Šiuo metu tai – didžiausias elektrinis keltas pasaulyje.
„MF Bastø Electric“ © TNSDC
Elektrinis keltas Norvegijai puikiai tinka dėl kelių priežasčių. Visų pirma, Norvegija sparčiai elektrifikuoja savo transporto parką. Pagal elektromobilių pardavimus ši Šiaurės valstybė pirmauja Europoje, o ir visame pasaulyje kažin, kas jai gali prilygti. Be to, vandens transportas Norvegijai yra labai svarbus dėl jos geografinės padėties ir fjorduotos pakrantės. Tiesą sakant, ką tik pristatytas „MF Bastø Electric“ aptarnaus vieną užimčiausių maršrutų Norvegijoje.
139,2 metrų ilgio ir 21 m pločio „MF Bastø Electric“ plaukios per Olso fjordą tarp Horteno ir Moso. Per dieną keltas 10,5 km atstumą įveiks 20-24 kartus. Kol kas „MF Bastø Electric“ bus įkraunamas tik Horteno pusėje, tačiau jau planuojama įkrovimo infrastruktūrą įrengti ir Mose.
„MF Bastø Electric“ turi 4,3 MWh bateriją. Anekdotiniam palyginimui – „Tesla Model S“ turi 0,1 MWh bateriją. Maksimali „MF Bastø Electric“ įkrovimo galia sieks 9 MW, tačiau įprastai bus palaikoma 7,2 MW įkrovimo galia.
Tačiau svarbūs ir kiti parametrai, apibrėžiantys kelto naudingumą. „MF Bastø Electric“ tilps iki 200 automobilių arba iki 24 sunkvežimių. Ir 600 keleivių. Kelionės metu bus išvystomas 13 mazgų arba 24 km/val. greitis. Šiuo metu tai – didžiausias elektrinis keltas pasaulyje. Tačiau didesni jau pakeliui ir bent keli keliaus į Norvegiją ir kaimynines šalis.
Ir taip, „MF Bastø Electric“ gyvens pakankamai mažoje erdvėje. Tačiau tokie laivai kaip šis padeda vystyti elektrinio mobilumo technologijas ir infrastruktūrą. Kada nors ateityje elektriniai laivai plaukios žymiai didesniais atstumais ir tai iš dalies bus ir „MF Bastø Electric“ kūrėjų nuopelnas.