Kada nors kiekviename didmiestyje skraidys elektriniai oro taksi. Jie stipriai palengvins susisiekimą, nes skris virš visų kamščių ir eismo įvykių. Tačiau kai kurie žmonės tokia ateitimi nesidžiaugia – kaip pakelsime šimtų sraigtasparnių triukšmą?
„Joby Aviation“ kuria štai tokį elektrinį orlaivį
© Gamintojo nuotrauka
Kalifornijoje įsikūrusi „Joby Aviation“ kompanija yra viena iš toliausiai pažengusių elektrinių orlaivių gamintojų pasaulyje. Jos kuriamas orlaivis – tai 6 propelerius turintis lėktuvo ir sraigtasparnio hibridas, galintis kilti ir tūpti vertikaliai. Dabartinės baterijų technologijos leidžia šiam orlaiviui tarp įkrovimų nuskristi apie 240 km. Savaime aišku, kad toks oro taksi veiktų miestuose ir šalia jų. Jis skraidins turtingus žmones į darbą ar į oro uostą. Ir ne tik turtingus – „Joby Aviation“ vadovas JoeBenas Bevirtas mano, kad kelionės jo orlaiviais bus prieinamos daugeliui. Nors iš pradžių vieną iš penkių vietų šiame orlaivyje užims pilotas, kada nors jis taps visiškai bepiločiu.
„Joby Aviation“ nėra kažkoks mažas startuolis, apie kurį netrukus pamiršime. „Joby“ orlaivis jau atliko daugiau nei tūkstantį bandomųjų skrydžių. Prie projekto prisijungė ir „Toyota“, ji jau sutarė dėl sertifikacijos sąlygų su JAV Federalinė aviacijos administracija. O ir aviacijos pasaulyje „Joby Aviation“ yra vertinama kaip toliausiai šiame segmente pažengusi kompanija.
Bevirtas ne kartą turėjo atsakinėti į klausimus apie taršą. Na taip, „Joby“ orlaivis yra visiškai elektrinis, todėl net skrisdamas 322 km/val. greičiu į aplinką neišskiria teršalų. Tačiau miestų gyventojus domina kitokia tarša – akustika. Jei tokių orlaivių miestuose bus labai daug, kentėsime nuo triukšmo. Juk iš esmės tai – 6 rotorių sraigtasparnis su pasukamais rotorių korpusais. Net jei nesate stovėję šalia kylančio sraigtasparnio, jūs žinote, kokie triukšmingi gali būti šie orlaiviai. Be to, Bevirtas teigia, kad „Joby“ orlaivis daugiausia triukšmo kels kildamas – vadinasi, tiesiai virš jūsų daugiabučio stogo.
Tačiau Bevirtas yra įsitikinęs, kad jo oro taksi bus labai tylus. Ir naujas vaizdo įrašas, kuriame Bevirtas skaito marketinginį tekstą, kurį su nedideliais pakeitimais yra skaitę visi technologijų kompanijų vadovai, tarsi įrodo „Joby“ galimybes.
Vaizdo įraše kompanijos vadovas stovi pakankamai netoli „Joby“ orlaivio. Šis ima ir nuskrenda, o Bevirtas ir toliau kalba tokiu pat garsu. Prisegamo mikrofono nematome (tai nereiškia, kad jo nėra), bet patikėkite – kylantis sraigtasparnis sukeltų tiek triukšmo, kad jų būtų sunku pašalinti ir vaizdo įrašų redagavimo priemonėmis.
Kaip „Joby“ gali būti toks tylus? Na, jis yra elektrinis, todėl jo varikliai beveik neskleidžia triukšmo. Dar svarbiau tai, kad jis turi 6 santykinai mažus sraigtus, kurių akustinį pėdsaką galima suderinti. O ir jų forma, aišku, buvo labai gerai apgalvota. Taigi, ateitis nebus tokia triukšminga, kaip mano elektrinių oro taksi priešininkai.