Teksasas šiaip yra pakankamai šilto klimato JAV dalis. Tačiau neseniai šią valstiją nusiaubė šaltasis frontas. Itin žema, regionui neįprasta temperatūra ir sniegas sujaukė viską – teksasiečiams trūko vandens, šilumos ir elektros energijos. Tam, kad išgyventų kai kurie turėjo pasitelkti išradingus sprendimus. Pavyzdžiui, pasiskolinti elektros energijos iš savo „Tesla“ elektromobilio.
© Ominae (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
Automobiliai daug kam tapo tikru išsigelbėjimu, nepriklausomai nuo to, kuo jie varomi. Kai kurie pikapai turi elektros lizdus įrankiams ir gali būti paversti tikrais generatoriais ant ratų. Net jei tokios galimybės nėra, visada galima miegoti automobilyje (aišku, tai būtina daryti saugiai). Dar galima prie 12 voltų sistemos prijungtų inverterį ir taip gauti reikalingos energijos būtiniausiems prietaisams.
„Tesla“ automobiliai irgi padėjo ne vienam teksasiečiui. Vis pranykstantis elektros tiekimas sukėlė daug problemų. Tačiau tie, kurie turėjo pilnai įkrautus elektromobilius, turėjo bent tokį gelbėjimosi ratą. Vienas „Reddit“ lankytojas rašė, kad jo „Tesla“ svarbiausiems jo namų prietaisams suteikė net 29 energijos valandas. Tik „Tesla“ tai nepatinka.
„Tesla“ elektromobiliai negali būti iškraunami tiesiog taip garaže. Nors yra elektromobilių, kurių baterijos gali būti naudojamos kaip atsarginiai energijos šaltiniai, „Tesla“ mašinos tokios galimybės nesiūlo. Net nėra kaip prijungti elektromobilį prie namų elektros tinklo ar įprastų buitinių prietaisų. Tačiau „Tesla“ elektromobiliai irgi turi 12 V sistemas, todėl juos irgi galima prijungti per inverterius. Taip ne vienas teksasietis ir darė, paversdamas savo automobilį didele išorine baterija.
Tai, beje, kenkia tam 12 V akumuliatoriui (kurių „Tesla“ jau atsisako), bet ko nepadarysi bandydamas išgyventi? Be to, nauji automobiliai vis dar turi garantiją, tiesa?
Na, taip. Tačiau buvo „Tesla“ naudotojų, kurie po tokio netradicinio automobilio panaudojimo rado pranešimus, kad akumuliatorių būtina keisti. Vienas žmogus aptarnavimo centre tikriausiai būtų sulaukęs nemokamo akumuliatoriaus keitimo, tačiau serviso darbuotojai sužinojo, kaip jis naudojo savo automobilį, ir priminė, kad šios žalos „Tesla“ nedengia. Ir iš tikrųjų, „Tesla“ elektromobilio dokumentuose įrašyta, kad automobilio negalima naudoti kaip stacionaraus energijos šaltinio.
Kaltinti „Tesla“ dėl to negalima – tai iš tikrųjų yra netradicinis elektromobilio panaudojimas. Tačiau gera žinia yra ta, kad ateities „Tesla“ modeliai turės tas dvikrypčio krovimo sistemas, kurios leis automobilius saugiai ir užtikrintai naudoti kaip atsarginius galios šaltinius.