Net ir seniausios Europos įmonės, turinčios kelių dešimtmečių patirtį gaminant iškastiniu kuru varomus automobilius, nesibodi keistis ir tobulėti ieškant išskirtinumo arba drąsiai ima ir prikelia tai kas geriausia ir laiko patikrinta. Kol kas kompaktiškas hečbekas „Renault 5“ tėra koncepcinis modelis, tačiau ateityje jo pagrindu bus kuriamas serijinis elektromobilis, kuris neoficialiais duomenimis, gali pakeisti rinkoje esančią penkių durų „Renault Zoe“.
Atnaujinto „Renault 5“ elektromobilio koncepcija buvo pristatyta sausio viduryje. Jis sukurtas pagal 1972-ųjų modelio stilių – tais metais tai buvo tikrai avangardinis dizainas, tuo pačiu metu savyje kodavęs žodžių „įdomus ir rafinuotas“ sinonimus. Daugelis prancūzų teigia, kad „Gordini“ versija buvo netgi geresnė nei vėliau atsiradęs „Volkswagen Mk1 Golf GTI“. Bet mes nelįsim į ginčą tarp prancūzų ir vokiečių senelių, tik prisiminkime, kad po didžiulės sėkmės ir dar kelių tam laikmečiui išskirtinių modelių, tarp kurių yra „GT Turbo“ ir antrosios kartos „Renault R5“, juos galiausiai pakeitė labiau suaugęs ir labiau konservatyvus „Renault Clio“.
„Renault 5“ koncepcijos išvaizda yra naujojo „Renault“ dizaino direktoriaus ir vadovo Gilles Vidal darbas. Priminsiu, kad jis atėjo iš „Peugeot“ kurioje sukūrė „e-Legend“ koncepciją – dar vieną mūsų amžiui atgaivintą klasikinį prancūzišką automobilį.
Vokiečių žurnalas „Auto Motor und Sport“, remdamasis „Renault“ atstovais, pranešė, kad serijinis „Renault 5“ bus renkamas ant „Renault-Nissan EV“ platformos (kurią dalinsis su naująja „Megane“ versija) ir bus parduodamas maždaug po trejų metų. Prieš kelerius metus pristačiusi „Zoe“ modelį įmonė įgavo didžiulę patirtį mažų elektra varomų automobilių gamyboje. Kurį laiką „penketukas“ bus parduodamas lygiagrečiai su „Renault Zoe“, kuris dabar užima pirmąją vietą elektromobilių rinkoje Europoje, tačiau ilgainiui turėtų jį pakeisti.
Įmonė teigia, kad dabar ji gali gaminti elektromobilius su tomis pačiomis išlaidomis, kaip benzino ir dyzelino ekvivalentai. „Renault“ ketina išlaikyti atgaivinto „Renault 5“ kainas nuo 20 iki 30 tūkstančių eurų ir aprūpinti jį akumuliatoriais, galinčiais įveikti iki 400 km nuotolį, greituoju akumuliatorių įkrovimu ir baterijos talpa iki 130 kWh. Palyginimui, dabar Vokietijoje pagrindinės komplektacijos „Zoe“ kainuoja 29 990 eurų be kompensacijos elektromobilių pirkėjams, tad naujasis modelis įkainotas tikrai labai protingai.
Įmonės planuose gaminti idealų miesto automobilį, kuris turėtų sulaukti dėmesio tiek iš senosios kartos „Clio“ gerbėjų, tiek ir naujųjų miesto šeimininkų – jaunimo, mėgstančio prikeltas laiko patikrintas senienas su integruotomis naujausiomis technologijomis. Nežinau, ar tuo tikrai pritrauks dar didesnį dėmesį, tačiau šiuo metu pristatytame modelyje yra matricinė LED apšvietimo technologija su programuojama animacija. Užvedus automobilį, jo logotipas mirksi ir paleidžia šviesos bangą, nukreiptą į radiatoriaus groteles. Po to žibintai atgyja tarsi automobilis „mirktelėtų“. Nieko praktiško, bet miela. Kaip ir miela bus išvysti dar vieną iš praeities prikeltą, kažkada spėjusį pabosti modelį.