„Audi“ labai daug investuoja į elektromobilių kūrimą ir ruošiasi ateičiai, kad vidaus degimo variklių visiškai nebenaudos. Kompanijos vadovas Markusas Duesmannas tai visiškai supranta. Tačiau vis tiek mano, kad ateityje elektromobiliai turės mažesnes baterijas ir tarp įkrovimų tiek toli nebenuvažiuos. Kodėl?
„Audi RS e-tron GT“. Gamintojo nuotrauka
Nuotraukoje – „Audi RS e-tron GT“. Šis „Porsche Taycan“ brolis turi 85 kWh bateriją ir išvysto 440 kW galią. Tai yra sportiškas automobilis, kuris priklausomai nuo versijos tarp įkrovimų įveiks 433-472 km.
Markusas Duesmannas tikrai gali didžiuotis šiuo automobiliu ir „Audi“ perėjimu prie elektromobilių. Tačiau ateities „Audi RS e-tron GT“ turės mažesnę bateriją. Ir ne dėl kažkokių naujų technologijų – modelis, kuris pakeis šį automobilį, tarp įkrovimų nuvažiuos žymiai mažiau. Kodėl? Pasak Duesmanno, toks didelis įveikiamas atstumas nebebus būtinas.
Duesmanno nuomone, ateityje įkrovimo stotelių tinklas bus toks tankus, o įkrovimo greitis toks didelis, kad dažni sustojimai nebus tokia jau didelė kančia. Vos 5 minučių sustojimas jau visai greitai leis nuvažiuoti dar 100 ar daugiau kilometrų. O kai įkrovimo stotelių bus daug, daugiau automobilių turės mažesnes baterijas. Dideles baterijas išlaikys tik mašinos, kurios bus specialiai sukurtos ilgoms kelionėms.
Dauguma žmonių per dieną nenuvažiuoja nei 35 km. Benzininiams ir dyzeliniams automobiliams tai nėra taip jau svarbu – niekas už automobilį nemoka daugiau vien dėl to, kad jis turi didesnį degalų baką. Kitais žodžiais tariant, degalų bako talpa automobilio kainoje sudaro tik nereikšmingą dalį. Tuo tarpu baterija sudaro didžiulę elektromobilio kainos dalį. Ir taip, baterijos pinga ir tobulėja, bet jei norime kurti pigesnius praktiškus elektromobilius, gali prireikti atsisakyti to, ko nenaudojame – didelės baterijos dalies.
„Audi RS e-tron GT“ yra sportiškas sedanas, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,6 s. Tačiau šis automobilis dar sveria 2,4 tonas ir to svorio taip paprastai nepaslėpsi, ypač posūkiuose. Mažesnė baterija paliktų daugiau vietos, kurią būtų galima atiduoti keleiviams ar bagažui. Automobilis posūkiuose būtų smagesnis, efektyviau naudotų energiją, būtų pigesnis, o tankus įkrovimo stotelių tinklas kompensuotų bet kokius tokio elektromobilio trūkumus.
Bet Duesmanno nuomonė sulaukė ir nemažai elektromobilių entuziastų kritikos. Kai kurie jų teigia, kad automobiliai ir taip yra brangūs, o pingančios baterijos padės sumažinti jų kainą. Automobilis daugeliui žmonių turi būti universalus – net jei kasdien nuvažiuojame tik po 10 km, kartais reikės įveikti ir 300 ir daugiau kilometrų per dieną. Kita vertus, juk Duesmannas neteigia, kad absoliučiai visi elektromobiliai važinės su mažomis baterijomis – tikriausiai ateityje bus ir tokių, ir tokių.