Baterijos yra ne tik sunkios, bet ir labai didelės. Tai reiškia, kad krovininėse mašinose jos užimtų vietą, kuri yra svarbesnė kroviniams. Tačiau po truputį jau vyksta įvairūs bandymai ir progresas nesustoja – jau visai greitai pasirodys ir elektrinis tankeris.
„Asahi Tanker“ tankeris tikriausiai atrodys taip. Gamintojo nuotrauka
Didžiausi pasaulio laivai stipriai teršia aplinką. Tačiau juos taip pat sunku ir švarinti, nes jie tarnauja ne vieną dešimtmetį ir yra kuriami ekonomikai, o ne ekologijai. Jie degina pigiausius ir, žinoma, nešvariausius degalus, turi pakankamai primityvias išmetimo sistemas ir nesusiduria su policija, kuri už dūmingumą panaikintų techninę apžiūrą. Tačiau pasaulio laivybos kompanijos nori pokyčių. Štai kompanija „Asahi Tanker“ užsakė porą ypatingų tankerių, kurie veiks tyliai ir švariai.
Nulis CO2, NOx ir SOx emisijų, jokių kenksmingų per kaminus rūkstančių dalelių. Ir jokio triukšmo. Nauji japoniški tankeriai naudos baterijų energiją. Vienas toks 62 metrų ilgio laivas turės 3,5 MWh baterijas ir 3480 kW variklius.
„Asahi Tanker“ elektriniai tankeriai bus tokie pirmieji pasaulyje, tačiau didelio perversmo tikriausiai nesukels. Visų pirma, dėl to, kad yra labai maži – 62 metrų ilgio laivas bus daugiau nei 5 kartus trumpesnis už didžiausius pasaulio tankerius. Taigi, bent jau iš pradžių elektriniai tankeriai dirbs paprastesnį darbą – gabens degalus kitiems laivams. Tačiau tokia milžiniška baterija padės „Asahi Tanker“ laivams atlikti ir kitokią funkciją – jei Tokiją ištiks kokia nors gamtinė ar technologinė katastrofa, elektrinių tankerių baterijų energija bus naudojama pirminiam pagalbos tarnybų reagavimui.
Įdomu tai, kad šie laivai bus pradėti naudoti jau visai greitai. Vienas ims plaukioti jau kitų metų kovą, antras – 2023-iųjų pavasarį. Šio projekto metu surinkti duomenys ateityje padės statyti dar didesnius ir efektyvesnius elektrinius laivus.