Technologijų skvarba į kasdien naudojamus daiktus yra tiesiog milžiniška. Daugelis mūsų įprato ryte dantis valytis išmaniuoju dantų šepetėliu, šviesą kambaryje reguliuoti balso komandomis, o naujienas skaityti išmaniajame telefone. Deja, turėti įmontuotą pažangią operacinę sistemą su nuolat atnaujinama kruopščiai atrinkta programine įranga ir visais reikalingiausiais pagalbininkais kelionėje vis dar gali ne kiekvienas. Norėdamos šią keistą situaciją pakeisti, viena JAV autopramonės lyderių „Ford Motor“ ir Kalifornijos informacinių technologijų gigantė „Google“ paskelbė apie strateginę partnerystę – nuo 2023 m. „Ford“ ir dukterines „Lincoln“ įmonės automobilius valdys „Android Automotive“.
Būsimas „Ford“ perėjimas prie „Android“ yra smūgis Kanados telekomunikacijų bendrovei „BlackBerry Ltd.“, kuri daugelį metų tiekė savo „QNX“ operacinę sistemą „Ford“ transporto priemonėms. Tie, kurie šiek tiek stebėjo kompanijos „BlackBerry“ veiklą, žino, kad bendrovė (tuo metu vadinta RIM) įsigijo „QNX“ dar 2010 m. Iki šiol diegta „Panasonic Automotive“ iš tikrųjų naudoja „QNX“ operacinę sistemą informacinėje ir pramogų konsolėje „SYNC 3“, kuri tiekiama kai kuriems „Ford“ modeliams. Taigi, netiesiogiai „BlackBerry“ jau yra milijonuose „Ford“ transporto priemonių visame pasaulyje, bet, panašu, neilgam. Kompanijų nuolatiniai nesutarimai ir ginčai dėl OS atnaujinimo datų ir skurdaus papildomų programų pasirinkimo pastūmėjo „Ford Motor“ ieškoti alternatyvų, o ranką iškart suskubo ištiesti „Google“.
Šiuo metu naudojama „Ford SYNC3“ daugialypės terpės sistema yra pilnai suderinama su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, tačiau bendrovė priėmė sprendimą pereiti prie „Android Automotive“ su integruotomis „Google“ funkcijomis ir paslaugomis. Visų pirma, „Ford“ tinklaraštyje rašoma, kad automobiliai naudos „Google Assistant“ balso asistentą valdyti, pavyzdžiui, klimato kontrolę ar kitas funkcijas. Be to, „Ford“ multimedijos sistema turės „Google Maps“ ir navigaciją bei „Google Play“ programų parduotuvę. Planuojama, kad „Ford“ specialistai ir trečiųjų šalių kūrėjai kartu kurs programas automobilių „Android” ekosistemai plėtoti.
„Ford“ patikslino, kad perėjimas prie naujos sistemos nebus problema „iPhone“ savininkams, nes automobiliai ir toliau palaikys „Apple CarPlay“. Jie taip pat turės alternatyvą „Google“ paslaugoms – pavyzdžiui, įmonė toliau siūlys vairuotojams naudoti „Amazon Alexa“ kaip balso asistentą. Tinklaraštyje nenurodyta, kurie automobiliai gaus operacinę sistemą 2023 m., kalbama tik apie „milijonus“ šių dviejų markių automobilių. Pažymima, kad „Android Automotive“ palaikymas atsiras visose pasaulio šalyse, išskyrus Kiniją, kur „Google“ yra blokuojama valdžios institucijų.
Korporacija „Google“ 2018 metais pristatė automobiliams skirtą operacinę sistemą „Android Automotive“. Operacinė sistema yra paremta „Android Auto“ platforma. Be to, 2019 m. „Volvo“ paskelbė apie XC40 elektrinės kryžminės multimedijos sistemos perkėlimą į „Android Automotive“. Prie jos prisijungs „General Motors“, planuojanti naudoti šią OS savo automobiliuose (nuo 2023 m. sistema pasirodys visuose naujuose „Cadillac“, „Chevrolet“ ir GMC automobiliuose), ir „Renault-Nissan“ – „Mitsubishi“ aljansas.
Didėjantis technologijų vaidmuo automobiliuose kelia trintį tarp gamintojų ir technologijų kompanijų kovoje dėl potencialaus milijardinio uždarbio pasidalinimo, todėl svarbu, kad naujai iš gamyklų išriedančios transporto priemonės turėtų pažangiausias, nuolat tobulinamas bei atnaujinamas technologijas. Vieniems gamintojams grimztant į užmarštį dėl savo neveiksnumo ar nenoro investuoti į technologijas, iškyla nauji žaidėjai arba dar labiau sustiprėja didieji. Taip procesas niekada nesustoja – tuo ir įtraukia nuolatinis ir labiau įsibėgėjantis mokslo žinių bei technologijų progresas.