„Karma“ – tai iš pelenų pakilusi hibridinių ir elektrinių automobilių kompanija, kadaise nustebinusi pasaulį keistuoju „Fisker Karma“. Šiuo metu „Karma“ ruošia naujus modelius ir vienas iš jų galbūt bus varomas vandeniliu. Tiesa, vandenilį jis sau gamins pats.
„Karma Revero GT“. Gamintojo nuotrauka
Dažnai sakoma, kad vandeniliniai automobiliai yra elektromobiliai, kurie patys gaminasi elektros energiją. Taigi, „Karma“ ruošia šį tą išties neįprasto – elektromobilį, kuris pats sau gamins elektrą iš vandenilio, kurį irgi gaminsis pats. Skamba labai sudėtingai ar net neįmanomai? Na, viskas yra šiek tiek paprasčiau nei atrodo.
„Karma“ negamins kažkokio stebuklingo automobilio, kuris degalų pasigamins iš oro. Naujas prototipas naudos nenaujus vandenilio gamybos metodus ir vairuotojams vis tiek tektų lankytis degalinėse. Ten automobilio bakai būtų užpildomi metilo alkoholiu. Metanolis (CH₃OH) „Karma“ automobilyje būtų skaidomas, o išgautas vandenilis būtų jungiamas su deguonimi ir galiausiai virstų elektros energija automobilio varikliams. Ši sistema – tai netiesioginis metanolio kuro elementas.
„Karma“ šią sistemą kuria su danų firma „Blue World Technologies“. Tikimasi, kad pirmieji prototipai su šia sistema bus pradėti testuoti dar šių metų pabaigoje. „Karma“ juos bandys JAV ir Danijoje.
Metanolis jau yra plačiai naudojamas benzino priedas. Europietiškame benzine jo gali būti iki 3 %. Metanolis taip pat plačiai naudojamas pramonėje kaip tirpiklis, taip pat įvairių chemikalų gamyboje. Netiesioginiai kuro elementai nėra tokie švarūs kaip įprasti vandenilio kuro elementai. Kaip pastebėjote iš formulės, metanolyje yra anglies ir ją aplinkai kuro elementas padovanoja kaip anglies dioksidas. Tačiau metanolis pasižymi aukštu energijos tankiu ir gali būti gaminamas labai švariai (jį išskiria kai kurios bakterijos ir fitoplanktonas).