„LTG Infra“ bendrovės užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad net 63 proc. Lietuvos gyventojų galėdami rinktis pirmenybę teiktų elektrinėms transporto priemonėms – autobusams, automobiliams bei traukiniams. Statistiškai tokio tipo transporto priemonė labiausiai priimtina moterimis, žmonėms su aukštuoju ar nebaigtu aukštuoju, gaunantiems didesnes pajamas ir gyvenantiems mieste.
„Atlikta apklausa rodo, kad mūsų sprendimas elektrifikuoti geležinkelio ruožą nuo Vilniaus iki Klaipėdos pagrįstas ne tik ekonominiais bei aplinkosauginiais skaičiavimais, bet atitinka ir šalies gyventojų lūkesčius. Jau dabar elektra varomi varikliai tampa dabartimi transporto srityje. Geležinkeliai, baigus šį projektą, bus pirmoji transporto rūšis Lietuvoje, kuri daugiau nei pusę keleivių bei krovinių gabens būtent elektros pagalba“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Geležinkelio ruožu tarp Vilniaus ir Klaipėdos gabenama 60 proc. Lietuvos teritorijoje gabenamų krovinių bei 40 proc. keleivių. Pridėjus jau dabar elektrifikuotus maršrutus tarp Vilniaus ir Kauno, Trakų bei Kenos, 2023-aisiais, kai bus baigtas elektrifikavimo projektas, elektra padės pergabenti didžiąją dalį krovinių ir keleivių.
„Labai svarbus momentas, kad mūsų klientai naudosis itin ekologišku transportu, nes LTG grupės įmonės jau kelis metus vartoja tik žaliąją, iš atsinaujinančių išteklių gaminamą elektros energiją. Tad elektrifikavę geležinkelį tarp sostinės ir uostamiesčio ne tik per metus į aplinką neišmesime apie 150 tūkst. tonų teršalų, bet tai bus geležinkelio ruožas, kur CO2 emisija bus nulinė“, – sako K. Sankovski.
Tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojams svarbu, kad geležinkelių transportas kuo mažiau terštų aplinką, tokią poziciją išsakė 85 proc. apklaustųjų.
Taip pat tyrimas atskleidė, kad net 71 proc. apklaustųjų pritaria minčiai, kad geležinkelį tarp Vilniaus ir Klaipėdos reikia elektrifikuoti.
Geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kurio ilgis siekia 731 km, numatoma elektrifikuoti iki 2023 m. Šiuo metu šiuo geležinkelio ruožu keliauja 40 proc. traukinių keleivių ir 60 proc. geležinkeliu transportuojamų krovinių.
Baigus ruožo elektrifikacijos projektą, Lietuvoje bus elektrifikuota 30 proc. geležinkelio linijų. Šiuo metu elektrifikuoti tik 9 proc. geležinkelio – ruožai tarp Vilniaus ir Kauno, Vilniaus ir Kenos bei Vilniaus ir Trakų.
Šalies gyventojų nuomonės tyrimą dėl geležinkelio elektrifikavimo 2020 m. lapkričio 18-29 d. atliko bendrovė „Spinter research“. Tyrimo metu apklausti 1005 18-75 metų respondentai iš visos Lietuvos, kurių demografinė ir socialinė sudėtis atitinka Lietuvos demografinę ir socialinę situaciją.