Šių metų sausio 28 dieną „Changan Ford“ fabrike prasidėjo pirmojo „Ford” elektrinio visureigio gamyba. Kaip teigiama praėjusią savaitę išplatintame pranešime spaudai, Amerikos pramonės gigantai „Ford Motor Co.“ šioje Kinijoje esančioje gamykloje pradės gaminti 2019 metais pristatytą „Mustang Mach-E“. Nors su legendiniu sedanu šis modelis turi tik bendrą ženkliuką ir vakarietiškas šaknis, geriausias benzininio „senelio“ tradicijas jis spėjo adaptuoti sau ir pridėjo kai ką naujo: greitas, ištvermingas, talpus ir taupus. Toks, koks ir turi būti XXI amžiaus šeimyninis visureigis. Žadama, kad pirmieji vietinei rinkai skirti ir vietoje surinkti modeliai kelius pasieks dar šių metų paskutiniajame ketvirtyje.
„Ford“ pardavimai Kinijoje 2020-aisiais metais padidėjo 6,1 % – iki 600 tūkstančių transporto priemonių. Tačiau tai negali prilygti buvusiems 2016 metų rezultatams, kuomet buvo parduota daugiau nei 1,27 milijonų automobilių. Norėdami atstatyti buvusias pardavimų aukštumas, amerikiečiai nusprendė aukščiausios klasės visureigius „Mustang Mach-E“ gaminti ir surinkti vietoje, taip mažindami išlaidas, susijusias su transportavimu ir muitais – tai turėtų lemti konkurencingesnę šio modelio kainą.
Naujajame „Mustang Mach-E“ „Ford“ įdiegė automatinio vairavimo „Ford Co-Pilot360™“ ir „SYNC+“ funkcijas. Dėl jų tam tikruose keliuose ar jų ruožuose automobilis gali visiškai savarankiškai važiuoti, leisdamas vairuotojui saugiai atitraukti dėmesį nuo kelio ir tuo metu, tarkim, papietauti už vairo ar peržvelgti elektroninį paštą. Visa informacija, susijusi su kelio, oro sąlygomis ir net vairuotojo sveikatos būkle nuolatos atnaujinama internetinėje duomenų kaupykloje, todėl sistema gali akimirksniu įvertinti aplinkybes ir imtis veiksmų, padėsiančių išvengti nelaimių ar nemalonumų keliaujant. Nuolat pildoma duomenų bazė greitu metu leis į autonominių kelių tinklą įtraukti vis daugiau maršrutų, taip suteikdama dar daugiau komforto ilgose kelionėse ir daugiau saugumo kelyje.
Numatomas maksimalus šio krosoverio nuvažiuojamas atstumas – 600 kilometrų. Tai geras pasiekimas tokios klasės automobiliui, vertinant tai, jog „Mustang Mach-E“ gali pasigirti dviem varikliais, išvystančiais 480 AG, ir puikiu 3,7 sekundžių įsibėgėjimu nuo 0 iki 100 km/h.
Savo elektrifikavimo pažadą „Ford“ vykdo stabiliai – technologijų atnaujinimui iki 2022 metų jau skyrė daugiau 9,5 milijardo eurų. Lokalizavusi gamybą Kinijoje, kompanija ėmėsi naujos strategijos, ją pavadindama „Geriausia iš Ford, geriausia iš Kinijos“, taip savo klientams siūlydama tik aukščiausios klasės vietoje surinktus elektromobilius. Naujuoju šūkiu siekiama pritraukti kuo daugiau vietinių pirkėjų, prie kompanijos iškelto tikslo prisideda ir Kinijos liaudies respublikos valdžia, darant išlygas kai kurių importuojamų dalių muitams. Pagal bendrą valstybės strategiją nuo 2025 metų kiekvienais metais į kelius turi išriedėti virš 5 milijonų elektrinių transporto priemonių.
Esant tokiam palaikymui, rinkoje esanti „Tesla Inc.“ sausio mėnesį klientams pristatė Kinijoje pagamintus elektrinius „Model Y“ modelius. Tai yra antrasis automobilis, kurį įmonė gamina Šanchajaus gamykloje. Trys Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojai „NIO Inc.“, „Li Auto Inc.“ ir „XPeng Inc.“ per praėjusius metus taip pat sustiprino savo pozicijas šalyje. Jų pardavimai Kinijoje sudarė 45 tūkstančius transporto priemonių. Iš visų praėjusiais metais Kinijoje parduotų automobilių 6 % buvo elektriniai. Neseniai „Mustang Mach-E“ prekyba startavo ir Jungtinėse Valstijose, kur jo kaina prasideda nuo 41 tūkstančio eurų. Tiesa, „Ford“ neatskleidė, kiek automobiliai kainuos Kinijoje.