Vaikystėje tikriausiai žaisdavote su mažais metaliniais automobilių modeliukais. Jie buvo stebėtinai tvirti ir labai pigūs. Bet ar galėtume tokiais pat metodais gaminti ir didelius tikrus automobilius? „Tesla“ žino atsakymą ir jau ruošiasi automobilių pramonės revoliucijai.
„Ford“ gamyklose pritaikyta judanti surinkimo linija tikrai buvo vienas iš svarbiausių automobilių pramonės evoliucijos laiptelių. Kitas – robotizacija. Šiais laikais automobiliai jau gaminami pasitelkus dirbtinio intelekto ir net virtualios realybės sprendimus. Bet gal galima šio to išmokti ir iš žaislų pramonės?
Minėjome tuos mažus metalinius automobilių modeliukus. Jie galėjo būti išties pigūs ir labai panašūs į tikrus automobilius. Paslaptis – liejimas. Jie nebuvo štampuojami, virinami ar surenkami iš daugybės detalių – didelė mažo automobiliuko dalis buvo tiesiog išliejama. Ir tie modeliukai buvo labai tvirti. Tuo tarpu automobilių kėbulai vis dar surenkami iš daugybės detalių, kurios yra virinamos į vieną visumą.
Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, dar anksčiau kalbėjo, kad automobilių kėbulus galima lieti tarsi žaislinius modeliukus. „Model Y“ jau mažina atskirų komponentų skaičių, nes apatinė platformos konstrukcija (dalis, kurios įprastai nepamatysite) jau yra liejama.
Galinė „Model Y“ platformos dalis gaminama tokia mašina. Patento atvaizdas
Tačiau Elonas Muskas iki šiol siekia išlieto kėbulo technologijos ir apie tai toliau kalba „Twitter“. Paprastai tariant, didžiulės formos išlietų automobilio egzosekeltą ant trimatės formos. Ar tai leistų sukurti kėbulą su keičiamomis detalėmis? Galbūt – tai tikrai galima pasiekti. Tačiau gamybos procesas turėtų būti paprastesnis, nes būtų visiškai išspręstas štampavimo klausimas – kai kurios formos tradiciniams presams yra neįveikiamos.
„Tesla“ nori lieti vientisus kėbulus. Patento atvaizdas
Išlieta galinė „Model Y“ platformos dalis leidžia „Tesla“ kompanijai sutaupyti 40 % kaštų ir atsisakyti 79 atskirų detalių. Galite įsivaizduoti, kaip kristų kaštai, jei taip būtų liejama didžioji automobilio kėbulo dalis. Ir galbūt taip „Tesla“ priartėtų prie 25 tūkstančius dolerių kainuojančio automobilio.
Beje, žaislinių modeliukų gamyba taip vyksta nuo 1965 metų. Galbūt teisingai sakoma, kad nauja yra tik prisiminta sena.