„Tesla Model 3“ yra populiariausias markės automobilis. Tai, žinoma, yra gerai, bet su šiuo modeliu susijusios problemos stipriai paveiktų „Tesla“ reputaciją. Elektromobiliai vis dar turi šiokių-tokių problemų. Viena iš jų – baterijos talpos mažėjimas. Ir „Tesla Model 3“ nėra tam atsparus.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Tikriausiai esate pastebėję, kad naujas telefonas ar nešiojamas kompiuteris džiugina savo baterijos talpa, tačiau po kiek laiko išsikrauna vis greičiau ir greičiau. Ličio jonų baterijos dėvisi ir elektromobiliams tai gali būti problema.
Tiesa, turint omenyje, kas kiek laiko automobilius įprastai keičia žmonės, baterijų senėjimas daugeliui naujų elektromobilių pirkėjų galvos skausmo nekelia. Juolab, kad gamintojai siūlo įvairius būdus apsaugoti baterijas nuo susidėvėjimo. Pavyzdžiui, „Tesla“ siūlo dažnai neįkrauti baterijų daugiau nei 90 %. Beje, pastebėti baterijos talpos mažėjimą nėra taip lengva, nes tai vyksta labai palengva ir ekrane vis tiek galima pasiekti 100 %, nors įveikiamas atstumas jau nė iš tolo neprimena to, kuris buvo pasiekiamas su nauju automobiliu.
Tiesa, mažėjančią baterijos talpą įmanoma išmatuoti specialiai tam skirtais įrankiais. Pavyzdžiui, žurnalas „Car & Driver“ jau kurį laiką testuoja vieną „Model 3“ ir šio automobilio parametrus seka „TeslaFi“ programa. Nuvažiavus daugiau nei 38 tūkstančius kilometrų automobilis jau prarado apie 7 % savo originalios 75 kWh talpos.
Naujas toks „Model 3“ būtų galėjęs nuvažiuoti apie 500 km (pagal gamintojo pateikiamus skaičius). Su apskaičiuotais praradimais vairuotojas gali tikėtis 35 km trumpesnio įveikiamo atstumo. Ir iš tikrųjų toks staigus baterijos talpos kritimas yra prasta žinia „Tesla“.
Jei tas „Model 3“ ir toliau tokiu greičiu praras savo baterijos talpą, nuvažiavęs 190 tūkstančių kilometrų jis jau turės tik 65 % originalios baterijos talpos. Pagal gamintojo suteikiamą garantiją, tokį atstumą nuvažiavęs jaunesnis nei 8 metų „Model 3“ privalo išsaugoti bent 70 % talpos. Taigi, baterijas tektų keisti. Tiesa, tai nereiškia, kad šis „Model 3“ gautų visiškai naujas baterijas – „Tesla“ jam duotų tokias baterijas, kurios atitiktų tą 70 % talpos reikalavimą.
Kita vertus, niekas negali pasakyti, kad šis „Model 3“ ir toliau taip sparčiai dėvės savo bateriją. Į „TeslaFi“ duomenis įtraukti 158 panašaus kilometražo „TeslaFi“ ir „Car & Driver“ automobilis savo baterijos susidėvėjimu pasirodė prasčiau nei 123 iš jų.
Baterijų susidėvėjimo greitis priklauso ir nuo vairuotojų įpročių. Įkrovimas iki 100 % greičiau dėvi baterijas kaip ir dažnas nereikalingas įkrovimas.