„Toyota“ tyrimų institutas (TRI) bendradarbiavo su Stanfordo universiteto dinaminio dizaino laboratorija, siekdamas sukurti vairavimo technologiją, padedančią išvengti nelaimingų atsitikimų. Šis duetas sukūrė autonomišką, savaime šonu slystančią (angl. self-drifting) „Supra“, kurios tikslas – sumažinti gyvybei pavojingų avarijų skaičių, naudojant šonaslydį dėl svarios priežasties.
Ši technologija apima pažangų transporto priemonės manevravimą be žmogaus įsikišimo. Siekdamos, kad tai taptų realybe, abi komandos sukūrė „Supra“, kuri gali pati slysti šonu.
Gamintojo nuotr.
Tai yra „Toyota“ užduodamas klausimas: „O kas, jei kiekvienas į bėdą patekęs vairuotojas turėtų profesionalaus lenktyninio automobilio vairuotojo instinktyvius refleksus ir apskaičiuotą superkompiuterio numatymą, kad išvengtų avarijos?“
„Toyota“ ir Stanfordo universitetas stengiasi automatizuotas transporto priemones išmokyti profesionalių šonaslydininkų įgūdžių pagal teoriją, kad tam tikras automobilio valdymas kartu su superkompiuterio greičiu padėtų išvengti avarijų. Išanalizavę tikrus vairuotojus, komandos perėmė šiuos gebėjimus skaitmeniniu būdu ir sužinojo elgesį, kuris leistų išvengti pavojaus, kurio vidutinis vairuotojas išvengti negalėtų.
Komandos naudojo modifikuotą „Delorean“, kad parodytų „koncepcijos architektūrą, galinčią valdyti galiniais ratais varomą transporto priemonę šonaslydžiu, naudojant stabdžius, vairavimą ir varomąją jėgą“.
Šonaslydžio bandymas, kurį atliko autonominė „Supra“ ir kurį galite pamatyti žemiau pateiktame vaizdo įraše, skirtas parodyti šį įdomų procesą:
Tyrimas šiuo metu yra tik bandymo koncepcija. Tačiau duetas aktyviai stengiasi pritaikyti šonaslydžio technologijas būsimoms „Toyota“ transporto priemonėms.