„Rolls-Royce“ išbandė didžiausią pasaulyje variklių testavimo įrenginį. Gigantiškas „Testbed 80“ gali pajusti iki 200 000 vibracijų per sekundę.
Naujas 122 milijonų dolerių vertės „Rolls-Royce“ variklių bandymo įrenginys trejus metus buvo tobulinamas „Rolls-Royce Deby“ bandymų centre.
© „Rolls-Royce“
Įrenginio vidinis plotas siekia 7 500 kv. m. Jis buvo sukurtas išbandyti dabartinius ir būsimus „Rolls-Royce“ variklius, įskaitant naujos kartos ultra ventiliatoriaus demonstracinę versiją.
„Šiandien yra svarbus žingsnis mūsų kelionėje link tvaresnės aviacijos ateities“, – sakė „Rolls-Royce Aerospace“ prezidentas Chrisas Cholertonas.
„Testbed 80“ išbandys ne tik tokius variklius kaip „Trent XWB“ – efektyviausią pasaulyje eksploatuojamą aviacinį variklį, bet ir ateities variklius bei degalus, o tai mums leis žengti dar vieną žingsnį link dekarbonizacijos. Puiku, kad pirmasis bandymas buvo sėkmingas ir mes laukiame oficialaus įrenginio atidarymo per artimiausius mėnesius“.
Pagal „Rolls-Royce“ tinklaraščio įrašą „Testbed 80“ gali surinkti duomenis iš daugiau nei 10 000 skirtingų variklio parametrų. Jis naudoja didžiulį jutiklių tinklą, galintį aptikti 200 000 vibracijų per sekundę.
„Rolls-Royce“ taip pat naudos bandomąją platformą, kad toliau analizuotų tvarių aviacinių degalų, kurie yra sintetinės alternatyvos iš naftos gaunamiems angliavandeniliams, veikimą. Bendrovė taip pat teigė, kad tvarūs aviaciniai degalai jau gali būti naudojami kaip „įleidžiami“ degalai šiuo metu naudojamiems varikliams.
„Testbed 80“ turi maždaug 140 000 litrų talpos baką, galintį talpinti kelių rūšių degalus, įskaitant tvarius aviacinius degalus. Tai reiškia, kad įrenginys gali tirti įvairius mišinius kaip didesnės „Rolls-Royce“ dekarbonizavimo strategijos dalį.
Kadangi ir daugiau aviacijos bei automobilių gamintojų skiria didelius išteklius tvariems degalamas ir tvarioms transporto priemonėms, stereotipai, kad tik benzinas ir kiti ekologiškai abejotini degalai gali suteikti rimtą galią, sparčiai nyksta.