„Tesla“, kaip ir ne viena kita automobilių kompanija, intensyviai tobulina autonominio vairavimo technologijas. Ir dabar atėjo laikas naujam šios evoliucijos žingsniui – kompanija užpildė patento prašymą naujam milimetrinių bangų radarui.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Įprastai autonominiai automobiliai naudoja lidarus – itin tikslius šviesa pagrįstus atstumo matavimo ir trimačio aplinkos skenavimo prietaisus. Kai radarai į aplinką išskiria radijo bangas ir matuoja jų atspindžius, lidarai daro tą patį su lazerio spinduliais. Tačiau Elonas Muskas, „Tesla“ kompanijos vadovas, mano, kad lidarų naudojimas yra klaida – autonominiams automobiliams jie netinka.
Ką vietoje lidarų norėtų naudoti Muskas? Radarus ir kameras. Portalas „Electrek“ neseniai pranešė, kad Muskas iki šiol kartoja, kad „Tesla“ lidarų nenaudos. Įprastai lidarai kritikuojami dėl aukštos kainos, tačiau Muskas sakė, kad jų nenaudotų net jei jie nieko nekainuotų. „Visi, kas renkasi lidarą, yra pasmerkti“, dar 2019 metais sakė Muskas, teigdamas, kad lidarai yra tiesiog nereikalingi.
Ekspertai iš dalies sutinka su Musku. Lidarai mažoje skalėje yra tikslesni už radarus, bet taip pat yra ir gerokai brangesni. Be to, jiems sunkiai sekasi atskirti popierinį maišelį nuo padangos, todėl lidarai negali būti naudojami atskirai. Taigi, kaip mano Muskas, jei lidaras nepadeda išvengti kitų jutiklių naudojimo, kam jis reikalingas apskritai?
Na, jis reikalingas tam, kad būtų galima efektyviai išvengti kliūčių. Kameros sunkiai supranta trimatę aplinką. Kaip jūsų nuotraukos yra plokščios, taip ir kameros mato pasaulį suplokštėjusį. Jei naudojamos stereo (kelių kamerų) sistemos, jau galima susidaryti erdvinė aplinkos vaizdą, bet popierinis maišelis vis tiek gali atrodyti kaip automobiliui pavojinga kliūtis – juk nenorėtumėte, kad jūsų automobilis staigiai stabdytų, jei vėjas į kelią išpūs ledų pakuotę?
Tačiau „Tesla“ autonominių automobilių programa renkasi savo kelią. Kameros veiks kartu su radarais ir viskas bus integruota į bendrą „Tesla“ sistemą, kuri mokysis iš to, ką pastebi kiti automobiliai. Taip popierinis maišelis iš padangos ar nepajudinamos kliūties su laiku taps nereikšmingu daiktu ant kelio (kurį, priklausomai nuo aplinkybių, tikriausiai vis tiek geriau apvažiuoti).
Ir „Tesla“ ką tik užpildė prašymą patentuoti naujam milimetrinių bangų radarui. Detalių kol kas nežinome, tačiau tai turėtų būti naujas daug tikslesnis jutiklis, kuris, aišku, veiks kartu su kameromis. Ir ne tik – į autonominio vairavimo sistemą integruojama ir GPS, „Tesla“ žemėlapiai, ultragarsiniai jutikliai ir daug daugiau. Tik ne lidaras. Kada naujas radaras pasirodys „Tesla“ automobiliuose irgi neaišku, bet gali būti, kad visai greitai – galbūt jau atnaujintuose „Model S“ ir „Model X“.