„Cadillac“ markė daugeliui lietuvių žinoma tik todėl, kad jos gaminamą visureigį vairuoja kontraversiškai vertinamas mūsų šalies politikas. Dėl to labai nereikėtų stebėtis, nes Lietuvos prabangių automobilių rinkoje dominuoja Vokietijos ir Japonijos gamintojai, o visomis prasmėmis didumo manijos apsėstiems amerikiečių kadilakams sunkiai sekasi peržengti gimtinės sienas. Vis dėlto tai nereiškia, kad ši kompanija negali pristatyti to, nuo ko atviptų žandikaulis – skraidyklės, kuri keleivius iš taško A į tašką B gabens be jokio įsikišimo.
Pasak „Reuters“, naujoji skraidanti transporto priemonė yra visiškai autonomiška ir gali ne tik savarankiškai skristi, bet ir kilti bei tūpti. Įdomu tai, jog ji vienu metu gali gabenti tik vieną keleivį, tačiau tuo labai nereikėtų stebėtis. Kadangi tai iš esmės yra VTOL klasės dronas (geba kilti ir leistis vertikaliai), norint skraidinti didesnį svorį reikėtų dar sudėtingesnės konstrukcijos ir didesnių pajėgumų.
„Cadillac“ skraidyklę gena 90 KW galios elektrinis motoras, kuris leidžia jai pasiekti maksimalų 89km/h greitį. Sutinkame, neskamba įspūdingai, tačiau greičiausiai didesnis greitį, turint galvoje produkto paskirtį, net ir nebūtinas. Gamintojas jį projektavo trumpoms kelionėms – skraidymui nuo vieno didmiesčio pastato stogo ant kito, kas leistų jo keleiviui negaišti laiko spūstyse ir kelionės tikslą pasiekti tiesiausia įmanoma trajektorija.
Kol kas neatskleidžiama, kokį atstumą šis keleivinis dronas galės nuskristi vienu įkrovimu, tačiau žinoma, jog jame bus montuojama naujos kartos „GM Ultium“ baterija, kuri yra lengvesnė ir ilgaamžiškesnė už pirmtakes. Toje pačioje prezentacijoje buvo pademonstruotas ir šeimos transportui skirtas elektrinis minivenas, kuriame taip pat bus diegiama ta pati akumuliatorių sistema – greičiausiai taip norėta pademonstruoti „GM Ultium“ baterijų lankstumą ir pritaikomumą įvairiame elektriniame transporte.
Vis dėlto „Cadillac“ keleivinės skraidyklės pristatymas netapo didele staigmena bendrovę sekantiems entuziastams. Dar praėjusiais metais vienas GM koncerno, kuriam ir priklauso „Cadillac“, vadovų prasitarė apie tiriamą alternatyvių transporto būdų rinką ir oro taksi. GM dizaino vadovas Mike Simcoe pridėjo, jog VTOL dronai yra labai svarbūs GM multimodalinei ateities vizijai, o naujoji transporto priemonė gali tapti „didmiesčio oro transporto Kadilaku“.
Nors bendrovė daugiau detalių nepateikė, buvo netikėtai pranešta, jog „Cadillac“ skraidyklė rinką pasieks „greitai“, kas rodo, jog ji nėra tik dar vienas dulkėtuose istorijos puslapiuose nugulsiantis konceptas, o masinei gamybai ruošiamas produktas. Taip pat žinoma, jog dronas pasiūlys patogias sėdynes, biometrinius sensorius bei valdymą balsu ir gestais.