Elektromobilių plėtrą skatina ir aktyvi valstybinė politika. Gamintojai į elektromobilius investuoja milžiniškas sumas, nes supranta, kad parduoti daugiau elektromobilių reikės ir tiesiog vengiant baudų. Tačiau tikroji priežastis, kodėl elektromobilis taps standartiniu automobiliu, yra ne tai.
Automobilių gamintojai skuba pristatyti naujus elektromobilių modelius. Tai – savotiškos lenktynės, kurių nugalėtojo laukia svarbus prizas – geresnė padėtis rinkoje, kai įvyks didysis lūžis ir dauguma pirkėjų norės sukioti būtent elektromobilio vairą. O gal vairuotojai nusisuks nuo elektromobilių?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Jungtinėje Karalystėje buvo vykdoma apklausa, kurioje sudalyvavo apie 2000 elektromobilių vairuotojų. Jų buvo klausiama, ar jie keistų savo elektromobilį į benzinu ar dyzelinu varomą automobilį. 91 % tvirtai atsakė, kad ne – į vidaus degimo variklius jie daugiau nesižvalgo. 8 % teigė, kad nėra tikri. Tuo tarpu tik 1 % norėtų pakeisti savo elektromobilį į skystais degalais užpildomą mašiną.
Ir tai yra labai įdomūs duomenys. Absoliučiai daugumai elektromobilių vairuotojų tai yra pirmasis elektromobilis. Juk jie išpopuliarėjo pakankamai neseniai. 73 % apklaustųjų teigė, kad dabar vairuoja savo pirmąjį elektromobilį. Ir jie buvo labai patenkinti savo automobiliais.
„Volkswagen ID.3“ sulaukė didžiausių savo savininkų simpatijų. Už jo rikiavosi „Tesla Model 3“ ir „Kia e-Niro“. Elektromobilių pirkėjai, kaip pastebi apklausos vykdytojai, savo automobiliais įprastai yra labiau patenkinti nei hibridinių mašinų savininkai. Tačiau ir hibridinių, ir elektromobilių savininkai savo automobiliais yra labiau patenkinti nei tradicinių automobilių vairuotojai.
Ir tai galima paaiškinti įvairiai. Tie žmonės, kurie perka elektrines mašinas, žino, ką renkasi. Ir jie randa, tai, ko ieško. Tuo tarpu įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjai prieš akis turi daug didesnę modelių įvairovę, todėl didesnė dėmesį skiria detalėms. Pavyzdžiui, kokybės trūkumas daug labiau trukdys tradicinio automobilio nei elektromobilio vairuotojui.
Bet kuriuo atveju, būtent tai ir taps pagrindine elektromobilių plitimo jėga. Žmonės atgal nesižvalgo – iš lūpų į lūpas sklinda žinia apie pasitenkinimą mažesnėmis sąnaudomis ir geresnėmis dinaminėmis automobilio charakteristikomis.