„Ford F150“ daugybę metų yra perkamiausias automobilis JAV. Ir tikriausiai įsivaizduojate, kaip atrodo tipinis pikapo pirkėjas – konservatyvus ir praktiškas. Tiesą sakant, kurį laiką buvo manoma, kad elektrinių pikapų gamyba yra tiesiog laiko švaistymas. Tačiau naujausi duomenys iš „Rivian“ rodo, kad žmonės visureigiu R1S ir pikapu R1T keis automobilius su vidaus degimo varikliais.
Dar rugpjūtį nedidelė klaida sistemoje atskleidė, kad „Rivian“ turi apie 30 tūkstančių užsakymų. Žinoma, nelyginsime šio rodiklio su konkurentų skaičiais, tačiau tai – iš tikrųjų geras rezultatas. Ir daug šių žmonių naujais elektromobiliais keis visureigius ir pikapus su vidaus degimo varikliais.
R1S © Gamintojo nuotrauka
Kodėl tai taip įdomu? Matote, pikapas yra vienas iš labiausiai amerikietiškų dalykų. Ir jų pirkėjai yra nepaprastai konservatyvūs. Jei tėvas vairavo F150, tai tikriausiai „Ford“ pikapą vairuos ir sūnus. Variklio garsas didelei daliai pirkėjų irgi yra svarbus. Be to, pikapai JAV populiarūs ir todėl, kad yra nepaprastai praktiški ir universalūs. Tas pats automobilis gali parvežti jums baldus ar cemento, nuvežti jus į oro uostą ar raižyti pelkėtus miško keliukus. Jų salonai, beje, gali būti labai prabangūs, todėl galingas pikapas yra ir puikus GT kelionei per visą šalį.
Tačiau 90 % „Rivian“ pirkėjų keis automobilius su vidaus degimo varikliais. 22,1 % iš „Rivian“ automobilius užsakiusių žmonių anksčiau yra turėję „Tesla“ automobilį. Neskubėkite sakyti, kad skaičiai nesutampa – žmonės gali turėti po daugiau nei vieną mašiną. 31 % keičiamų automobilių bus pikapai.
Sedanus „Rivian“ elektromobiliais keis tik 8 % pirkėjų, bet tai net nestebina – sedanai jau seniai nebėra labai populiarūs. Tik 8,4 % „Rivian“ pirkėjų R1S ar R1T keis kitą elektromobilį.
R1T © Gamintojo nuotrauka
Keli „Rivian“ užsakovai minėjo, kad jiems patinka ir „Tesla Cybertruck“, bet jie mieliau renkasi R1T. Tiesa yra ta, kad „Cybertruck“ kenčia ne tik nuo primityvaus ir pakankamai baisaus dizaino (atsiprašome, norėjome pasakyti „futuristiško ir drąsaus“), bet ir praktiškumo trūkumo. R1T krovinių skyrius yra lengvai prieinamas iš visų pusių, kaip ir turėtų būti, ant jo viršaus lengvai galima numesti porą lentų ar sumontuoti palapinę. Ir taip – visi matė nuotraukas su „Cybertruck“ palapine, bet dėl kvailos (tai yra, išskirtinės) krovinių skyriaus formos palapinės šiam pikapui turės būti gaminamos specialiai. Esami stovyklautojai su pikapais (kurių JAV yra stebėtinai daug) į R1T galės perkelti jau turimas palapines ir kitus priedus.
„Rivian“ automobiliai vienu įkrovimu nuvažiuos daugiau nei 480 km, nebijos bekelės, turės autonominių galimybių ir daug gudrių praktiškų sprendimų. R1T turėtų pasirodyti kitų metų vasaros pradžioje, R1S – rugpjūtį. Pikapas bus šiek tiek pigesnis už visureigį – kainuos nuo 75 tūkstančių dolerių, kai visureigis bus pora tūkstančių brangesnis.