Kinijos mokslininkai tvirtina sukūrę hipergarsinį reaktyvinį variklį, vadinamą „sodramjet“, kuris gali skristi 16 kartų didesniu nei garso greitis. Tai reiškia, kad orlaivis, kuriame montuojamas toks variklis, per dvi valandas galėtų nuskristi į bet kurią pasaulio vietą.
Bandomasis prototipo skrydis buvo atliktas vėjo tunelyje Pekine (Kinija) ir pasižymėjo puikia trauka, degalų efektyvumu ir darbo stabilumu.
Bandymai vėjo tunelyje © „Chinese Journal of Aeronautics“ nuotr.
Kinijos mokslų akademijos Mechanikos instituto profesoriaus Zonglino Jiango vadovaujamos komandos rezultatai buvo paskelbti „Chinese Journal of Aeronautics“.
Šio tipo varikliai galėtų būti naudojami „daugkartinio naudojimo lėktuvuose, kurie horizontaliai pakiltų iš oro uosto, paspartintų greitį pasiekę orbitą, paskui vėl įskristų į atmosferą ir galiausiai nusileistų oro uoste“.
„Ramjet“ (kitaip vadinamas „sodramjet“) variklis buvo išbandytas galingame vėjo tunelyje, iki devynis kartus didesniu nei garso greičiu.
Teoriškai kalbant, variklis galėtų pagreitinti orlaivį iki 16 kartų greičiau nei garso greitis, tačiau tai dar neišbandyta. Pasak Jiango, Kinijoje šiuo metu statomas vienintelis vėjo tunelis, galintis tai išbandyti.
Komanda įsitikinusi, kad „sodramjet“ varikliai gali būti vieni iš pirmųjų, kurie leis komercinius skrydžius vykdyti hipergarsiniu greičiu.
Tai nėra pirmas kartas, kai mokslininkai sukuria tokį variklį. JAV jau sukūrė „scramjet“, kuris, kaip prognozuota, veikia geriau nei įprasti reaktyviniai varikliai, tačiau „scramjet“ dizainas patyrė nesėkmių.
Reikia pažymėti, kad šis „naujas“ kinų „sodramjet“ variklio testas galėjo įvykti „kur kas anksčiau“, – perspėja hipersoninės aerodinamikos tyrėjas, kalbėjęs su „South China Morning Post“.
Kinija saugo savo hipergarsinę programą dėl galimo karinio panaudojimo, o recenzuojami akademiniai darbai „kruopščiai patikrinami“, sakė jis.
Tai svarbu turėti omenyje. Tačiau „svajonė, kad žmonės skris greičiau, aukščiau ir toliau nei bet kada“, yra vis artimesnė, teigia mokslininkai.