Vienas pagrindinių argumentų, kodėl dauguma vairuotojų vis dar nesiryžta iškeisti savo automobilių su vidaus degimo varikliu į modernų elektromobilį, yra patogumas. Net ir pernelyg smarkiai nesidomintys elektrinių transporto priemonių rinka yra girdėję, jog įsigijus tokį automobilį teks stoviniuoti kur kas dažniau nei esame įpratę, ilgesnėje kelionėje leisti dešimtis minučių ar net valandas įvairiose įkrovimo stotelėse, o grįžus po darbo namo jokiu būdu nepamiršti elektromobilio prijungti prie namų elektros tinklo – kitaip kitą rytą gresia važiavimas į darbą autobusu. Laimė, netrukus šią problemą išspręs viena nauja technologija, kuri, pasak specialistų, turėtų į elektromobilių stovyklą pritraukti dar daugiau vartotojų.
Naujasis sprendimas yra kur kas paprastesnis, nei galima pagalvoti. Tai – belaidis automobilio baterijos įkrovimas, kuris labai primins naujesnių išmaniųjų telefonų bevielį energijos papildymą ir leis visam laikui pamiršti elektromobilio prijunginėjimą prie elektros tinklo – pakaks automobiliu užvažiuoti virš specialaus pado ir įkrovimo procesas prasidės. Geriausia dalis yra tai, jog ši technologija nėra kokia nors tolima ateities utopija, rinkoje jau yra du belaidžio įkrovimo galimybėmis aprūpinti automobiliai – „BMW 530e“ įkraunamą bateriją turintis hibridas bei beveik du milijonus kainuojantis „McLaren Speedtail“ superautomobilis.
Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūrusi automobilių inžinierių asociacija „SAE International“ teigia, jog neįprastai daug automobilių gamintojų ir jų komponentų tiekėjų yra pasiruošę kurti universalų belaidžio įkrovimo standartą, kas leistų smarkiai atpiginti sistemą ir padidinti jo plėtrą. Šiuo metu sistema gali tiekti iki 11 kilovatų įtampą, kai atstumas tarp automobilio ir įkrovimo pado siekia ne daugiau 25 centimetrus. Visgi gera žinia yra tai, jog sistemos efektyvumas, lyginant su laidiniu įkrovimu, siekia net 94%, kas garantuos ne tik puikią įkrovimo spartą, bet ir smarkiai nepadidins energijos sąnaudų. Be to, tai tik pradžia – „SAE International“ siekia dar labiau ištobulinti belaidį automobilių įkrovimą, kad jis būtų dar galingesnis ir tiktų ne tik tradiciniams automobiliams, autobusams, bet ir tokiai egzotikai, kaip kasybos pramonės įranga.
Tai kaipgi bevielis įkrovimas pakeis elektromobilių rinką? Specialistai mano, jog šis sprendimas itin pasitarnaus pereinamuoju laikotarpiu, kol bus sukurtos pažangesnės baterijų technologijos, leidžiančios elektromobiliams vienu įkrovimu nuvažiuoti tiek kilometrų, kiek gali vidaus degimo variklius turinčios mašinos. Kitaip tariant, jei pavyks išpopuliarinti bevielį įkrovimą ir universalūs įkrovikliai atsiras namų garažuose, prekybos centrų, biurų, požeminėse ir greitkelių poilsio stovėjimo aikštelėse, vairuotojams taps visiškai nebesvarbus baterijos dydis, kadangi ji bus nuolat kraunama visur, kur bepasistatytumėte elektromobilį. Dar geriau yra tai, kad žmonėms nebereikės teptis rankų, vežiotis laidų ir atlikti kitų ne visada malonių veiksmų – įkrovimo procesas nereikalaus jokių papildomų pastangų.
„SAE International“ taip pat atskleidė, jog pirmuosius universalaus bevielio elektromobilių įkrovimo standarto kūrimą pradėjo prieš dešimtį metų, o JAV Federalinė vaistų ir maisto administracija sistemą jau išbandė bei įsitikino, jog ji nekenksminga žmonėms ir negali sutrikdyti širdies stimuliatorių veikimo.