„Kawasaki“ vardas jums greičiausiai yra žinomas iš motociklų pasaulio. Sportiniai „Kawasaki“ motociklai yra išties neįtikėtini, bet ar žinojote, kad „Kawasaki“ gamina ne tik juos? Štai dabar ši japonų kompanija kuria ypatingą droną, kuris savo greičiu lenks daugelį sraigtasparnių.
„K-Racer“ (Kawasaki Researching Autonomic Compound to Exceed Rotorcraft)
© Gamintojo nuotrauka
Iš tikrųjų, tai nėra taip jau keista – motociklai yra tik dalis „Kawasaki Heavy Industries“ veiklos. Ši didelė korporacija stato laivus, gamina lokomotyvus, dujų turbinas, robotus, pramoninę įrangą, kalnakasybos mašinas ir, žinoma, orlaivius. Tiesą sakant, „Kawasaki“ dalyvavo ir japoniško Tarptautinės Kosminės Stoties modulio kūrime, gamino raketas, o kariniai transportiniai „Kawasaki C1“ ir C2 japonų pajėgoms yra nepakeičiami pagalbininkai.
Taigi, noras gaminti inovatyvų droną nėra toks jau keistas. Tiesa, jis yra labiau susijęs su motociklais nei kompanijos gaminamais orlaiviais – jis naudoja „Ninja H2R“ variklį. Šis lenktyninis motociklas išvysto 310 AG (230kW) ir, jei turėtų pakankamai vietos, galėtų pasiekti maždaug 400 km/val. greitį. Motociklų varikliai yra geri savo kompaktiškumu ir greičiu, o ir galios jiems tikrai nestinga. „Kawasaki K-Racer“ dronas yra daug didesnis už motociklą, tačiau jis yra pagamintas iš itin lengvų ir tvirtų kompozitinių medžiagų.
Nors gamintojas kol kas nepateikia „K-Racer“ techninių savybių, šis dronas bus greitesnis už daugelį sraigtasparnių. Įprasto, tradicinės schemos sraigtasparnio greitį riboja tai, kad tas pats sraigtas turi rūpintis ir kelione į priekį, ir keliamosios jėgos kūrimu. Tai yra, kampas, kuriuo sraigtas gali būti pakreiptas pirmyn, yra ribotas. Tuo tarpu „K-Racer“ yra kombinuotas sraigtasparnis, turintis šiokių-tokių lėktuvo genų.
„K-Racer“ neturi uodegos rotoriaus, kuris įprastiems sraigtasparniams yra reikalingas, kad kompensuotų pagrindinio sraigto kuriamą sukimo momentą. Vietoje jo „K-Racer“ turi du šonuose sumontuotus propelerius. Jie ne tik atliks darbą, kuris įprastai tektų uodegos rotoriui, bet ir trauks orlaivį pirmyn.
Toks kombinuotas sraigtasparnis, žinoma, nėra „Kawasaki“ išradimas. Štai „Eurocopter X3“ atrodė labai panašiai ir galėjo pasiekti 472 km/val. greitį – šis sraigtasparnis buvo nepalyginamai greitesnis už kitus. O eksperimentinis „Bell 533“ turėjo uodegos rotorių, bet dar turėjo ir porą reaktyvinių variklių, kurie leido orlaiviui pasiekti 509 km/val. greitį.
Priešingai nei gali pasirodyti iš pavadinimo, „Kawasaki“ neketina naudoti „K-Racer“ lenktynėms. Tai – eksperimentinis orlaivis, leidžiantis tobulinti technologijas, kurios vėliau pravers kitų sraigtasparnių ir dronų gamyboje.