2007 metais atgimęs „Fiat 500“ iš karto tapo vienu populiariausių markės modelių. Gražus ir mielas miesto automobilis yra ne tik transporto priemonė, bet ir mados aksesuaras. Ir dabar „Fiat“ pristatė naują 500 versiją, bet ar galima ją pardavinėti Jungtinėje Karalystėje?
Klausimas išties rimtas, nes Jungtinėje Karalystėje „Fiat 500“ yra labai populiarus automobilis. Jaunimas jį tiesiog dievina – jis ypač patinka miestų gyventojams ir automobilių nuomotojams. Elektrinė „Fiat 500“ versija irgi yra pakankamai populiari. 23,8 kWh baterija tarp įkrovimų leidžia nukeliauti apie 180 km, o brangesnės 42 kWh baterijos turėtų pakakti 320 km.
„Fiat 500 3+1“ © Gamintojo nuotrauka
„Fiat 500“ elektromobilis yra brangesnis nei artimiausi konkurentai, bet pirkėjams tai mažai svarbu. Tai yra madingas automobilis tiems, kurie neieško praktiškiausių sprendimų. Tiesa, tie, kurie to praktiškumo nori, gali rinktis 3+1 versiją.
Įprastas „Fiat 500“ turi 2 dureles (3, jei skaičiuosime ir bagažinės dangtį). Tačiau 3+1 versija turi ir vienas papildomas dureles gale. Jos gali būti atidarytos tik kai priekinės yra atviros ir padeda pasiekti galinę sėdynę. Tai ypač aktualu jauniems tėvams. Tik yra viena problema.
„Fiat“ šiuo metu svarsto, ar galima 500 3+1 versiją pardavinėti Jungtinėje Karalystėje. „Fiat“ neketina investuoti į dar vieną kėbulą. Tai reiškia, kad valstybėse, kuriose eismas organizuojamas kairiąja kelio puse, tos papildomos durelės bus už vairuotojo. Kai automobilis stovės šalikelėje, jos atsivers į kelią. Turint omenyje jų paskirtį, tai yra nemaža problema.
„Fiat“ prezidentas Olivieris François teigia, kad kompanija galėtų pardavinėti tokius automobilius Jungtinėje Karalystėje – tai būtų legalu. Bet ar etiška? Ir ar britai norėtų tokio automobilio? O gal tiesiog leisti rinktis pirkėjams – tegul jie patys atsako už savo saugumą ir tomis durelėmis naudojasi tik ten, kur tai daryti protinga?
Tokių trijų durelių automobilių jau yra buvę – tai nėra originali „Fiat“ idėja. Štai „Hyundai Veloster“ 2011 metais pasirodė su trimis durelėmis, tačiau tos papildomos durelės buvo keleivio pusėje. O 2007 metais pasirodžiusio „Mini Clubman“ papildomos durelės taip pat buvo tik dešinėje kėbulo pusėje, nepriklausomai nuo to, kur buvo automobilio vairas – ir tas automobilis techniškai buvo britiškas.
Beje, įdomu tai, kad „Fiat 500 3+1“ sveria 30 kg daugiau nei standartinis automobilis, bet yra tokio pat ilgio ir išlaiko tas pačias gamintojo pažadėtas charakteristikas.