Baigėsi benzinas jūsų automobilyje? Išsikviesite pagalbą kelyje ir tuoj prie jūsų automobilio stovės žmogus su kanistru. O jei išseks jūsų elektromobilio energijos atsargos? Viena Masačusetse įsikūrusi bendrovė jau ruošia elektros kanistrą būtent tokiems atvejams.
„Roadie“ – tai mobili modulinė įkrovimo stotelė
© Gamintojo nuotrauka
Šiuolaikiniai elektromobiliai dabar jau gali nuvažiuoti pakankamai didelį atstumą nesustodami pasipildyti energijos atsargų. Ir vairuotojai jau yra išmokę atkreipti dėmesį į savo keliones bei įkrovimo stotelių tankį pasirinktame maršrute. Nors tų įkrovimo stotelių vis dar stipriai trūksta, tikimybė, jog jūsų kur nors įstrigsite dėl išsikrovusio automobilio, sparčiai mažėja.
Tačiau taip vis tiek nutinka. Skirtumas tas, kad pasibaigus benzinui automobilį galima išgelbėti visai paprastai – reikės tik kanistro ir piltuvėlio. Pasibaigus dyzelino atsargoms darbo bus šiek tiek daugiau, tačiau iš esmės tai nėra labai didelė problema. O štai elektros kanistre neatsiveši.
Ir čia į rinką žengia startuolis „SparkCharge“. Ši kompanija nori padėti išsirkovusiems elektromobiliams. Dar gegužę Kalifornijoje buvo pradėti „SparkCharge“ mobilių įkrovimo stotelių bandymai. Idėja paprasta – prie išsikrovusio elektromobilio atvažiuoja technikas su didele išorine baterija. Ji prijungiama prie elektromobilio ir pikti elektronai peršoka į jo bateriją, suteikdama mašinai galimybę nuvykti dar kelioliką mylių. Tiksliau – 15 mylių (24 km) po 15 įkrovimo minučių. Mažai? Na, tikslas yra leisti elektromobiliui nuvykti iki įkrovimo stotelės arba iki namų. Energija dažniausiai išsenka jau esant visai netoli to tikslo.
Dabar „SparkCharge“ pristatė mažesnę, bet talpesnę sistemą „Roadie“. Senieji moduliai buvo fiziškai didesni, tačiau talpino mažiau energijos nei „Roadie“ (3,5 kWh prieš 3,7). Moduliai kaip ir anksčiau gali būti jungiami į krūvą – į vieną sistemą galima sujungti iki 5 „Roadie“ modulių. „SparkCharge“ skaičiuoja, kad 17,5 kWh pakaktų 97-120 km, bet tai priklauso nuo gelbėjamo elektromobilio efektyvumo.
„SparkCharge“ moduliai paprastiems vairuotojams nėra būtini. Jie bus parduodami įmonėms, kurios teiks tokias paslaugas. Programėlė „BoostEV“, veikianti kai kuriuose JAV ir JK regionuose, sujungs vairuotojus su „SparkCharge“ paslaugų tiekėjais. Kol kas neaišku, kiek kainuotų tokia paslauga ar pats mobilus baterijų modulis.
Tai yra išties genialus verslo planas ir būtina paslauga šiuolaikiniuose keliuose. Elektromobiliams populiarėjant ir tokių paslaugų bus daugiau. Mat tempti elektromobilius įprastai galima tik labai ribotą atstumą. Kai kurie gamintojai apskritai draudžia tempti savo mašinas, jei jų baterijos yra visiškai tuščios. Tai reiškia, kad įstrigimas visai šalia įkrovimo stotelės gali kainuoti labai brangiai.