Kiek kartų matėte pikapą, gabenantį lovą ar furgoną su nedideliu kroviniu? Tai vyksta nuolat, ir tai yra beprasmis vietos ir energijos švaistymas. Tai pakeisti gali elektriniai krovininiai dviračiai.
Techniškai tai yra krovininiai elektriniai triračiai motociklai, tačiau koncepcija ta pati kaip dviračių. Jie yra panašūs į pedalais minamus dviračius (arba triračius) su didelėmis krovinių dėžėmis, kurie iš tikrųjų gali įveikti nemažus atstumus ir įkalnes elektrinio variklio ir baterijos pagalba.
„Youtube“ stopkadras
Viskonsine vienai krovinių pervežimo kompanijai pasiūlyta išbandyti elektrinį krovininį dviratį. Tokio dviračio krovinių dėžėje galima gabenti net 300 kg svorio krovinį. Tokios transporto priemonės energiją palaiko naujausias „Bosch“ 1 000 W kroviniams skirtas vidutinės pavaros variklis ir pora „Bosch“ baterijų.
Čia nerasite rankinio užvedimo svirtelės, kaip motocikluose. Variklis įsijungia tik tada, kai dviratininkas jėga paspaudžia pedalus. Tai reiškia, kad elektrinis krovininis dviratis vis dar veikia kaip standartinis dviratis, tačiau lengviau minamas ir efektyviau naudojamas.
Iškeitus įprastus kroviniams skirtus sunkvežimius į elektrinius dviračius, sumažėtų ir išmetamo anglies dioksido kiekiai. Be abejonės, tokios transporto priemonės naudojimas turi teigiamą poveikį ir dviratininko sveikatai. Be to, persėdus ant elektrinių krovininių dviračių, keliuose ženkliai sumažėtų automobilių spūstys.
„Amazon“, UPS ir DHL išbandė elektrinius krovininius dviračius siuntų pristatymui JAV. Praėjusių metų pabaigoje norėta tai padaryti ir Niujorke, tačiau čia iškilo problemų dėl krovinių dėžės matmenų. Šiuo metu sprendžiamas klausimas dėl leidimo naudoti platesnes krovinių dėžes, kokias naudoja siuntų pristatymo įmonės.
Be komercinės paskirties, elektriniai krovininiai dviračiai taip pat naudojami humanitarinėse misijose. Pavyzdžiui, šiais elektriniais krovininiais dviračiais buvo išvežiojamas maistas šeimoms, kurios šių metų pradžioje nukentėjo nuo ekonominių su karantinu susijusių padarinių.
Tokiuose dviračiuose naudojamos daug kokybiškesnės dviračių dalys, kad išlaikytų didelius svorius. O kaina nei didelė, nei maža – svyruojanti tarp 1000–1500 JAV dolerių.
Pakanka pasakyti, kad elektriniai krovininiai dviračiai tampa ne tik vis populiaresni, bet ir labiau prieinami platesniam vartotojų ratui bei įvairesniems naudojimo atvejams.