Japonijos automobilių gamintojo „Toyota“ sukurtas REXH2 vandenilio kuro elementų modulis, kurio pagrindu tapo vandeniliu varomas „Toyota Mirai“, buvo sėkmingai išbandytas „Energy Observer“ laive ir įveikė daugiau nei 7 tūkst. jūrmylių, įskaitant ir keliones per Atlanto vandenyną. Sukurta hibridinė technologija leidžia jūrinę ir upių laivybą paversti tylia ir švaria, į aplinką neišmetant nė gramo anglies dioksido (CO2) emisijų ar kietųjų dalelių.
Vandenilio kuro elementų modulis „Hynova“ jachtoje
Prieš savaitę „Energy Observer Developments“ pristatė REXH2 modulį 12 metrų ilgio „Hynova 40“ pramoginėje jachtoje, sukurtoje „Hynova Yachts“ įmonės. Ir nors „Energy Observer“ laivas yra varomas elektra, kurią tiesiogiai generuoja saulė ir vėjas, „Hynova Jacht“ kūrinys turi baterijas ir yra aprūpinta „Toyota“ sukurta įranga, naudojančia vandenilį ir leidžiančia padidinti galimą nuplaukti atstumą. Jachta, kurioje telpa 12 keleivių, yra pirmasis pramoginis laivas, aprūpintas vandenilio kuro elementų technologija.
Prasidėjo nuo „Mirai“
REXH2 modulis generuoja iki 60 kW galios, o jo pagrindu tapo vandenilio kuro elementų technologija, naudojama „Toyota Mirai“ automobiliuose. „EODev“ ir „Toyota“ komandų vykdomi moksliniai tyrimai leido pritaikyti automobilyje naudojamą vandenilio kuro technologiją jūrų pramonei.
„Džiaugiamės proga išplėsti vandenilio technologijos testavimą. Integravę mūsų kuro elementų modulį į „Energy Observer“ laivą, turėjome pakoreguoti modulį, kad jis tilptų į „EODev“ sukurtą vandenilinę įrangą, leidžiančią padidinti galimą nuplaukti atstumą. Galime įrodyti, kad jūrų pramonėje jau šiandien galima džiaugtis nuline tarša ir visiška tyla“, – sakė Thiebaultas Paquetas, „Toyota Motor Europe“ vandenilio kuro elementų verslo skyriaus vadovas.