Pasaulį sukausčius koronaviruso pandemijai ir jai suvaldyti pasitelktais judėjimo suvaržymais, itin suklestėjo elektroninė prekyba. Tačiau šiomis dienomis jos vis dar iki galo nepakanka – kartas nuo karto vis tiek tenka apsilankyti fizinėse parduotuvėse, kur bet koks fizinis kontaktas gali pasibaigti užsikrėtimu pavojinga liga. Siekdama išspręsti šią problemą, internetinės prekybos milžinė „Amazon“ savo fizinėse „Amazon Go“ parduotuvėse pradėjo taikyti inovatyvų bekontaktį atsiskaitymo būdą, naudojant delno atpažinimą.
„Amazon Go“, veikiančios daugiausia tik JAV, yra naujos kartos fizinės parduotuvės, kuriose nėra kasų ar prekių skaitiklių. Pirkėjas, prieš į ją patekdamas, prie vartelių išmaniuoju telefonu turi nuskenuoti specialų QR kodą arba pridėti banko kortelę, tada gali susirinkti jam reikalingas prekes ir tiesiog išeiti – įvairios parduotuvėje išdėstytos kameros ir jutikliai atpažįsta, kuriuos produktus pasirinko pirkėjas ir tiesiog nuskaičiuoja pinigus nuo jo banko sąskaitos ar „Amazon“ paskyros.
E. komercijos gigantė siekia šį procesą dar labiau supaprastinti, todėl parduotuvių vartelius aprūpino inovatyviais delno odos skaitikliais, kurie identifikuos vartotojo paskyrą ir jo delno atvaizdą susies su banko kortele. Taip bus išvengta nereikalingo telefono ar kortelės kontakto su dažnai liečiamais parduotuvės paviršiais ir praktiškai eliminuota užsikrėtimo tikimybė.
Kompanija tikina, jog delno atvaizdas pranašesnis už kitus biometrinio atpažinimo būdus, kadangi, kitaip nei, pavyzdžiui, piršto antspaudas, negali net teoriškai leisti nustatyti tikslios pirkėjo tapatybės, o tik jo paskyrą, Be to, Sietle veikianti įmonė žada, kad delno atvaizdų informacija jų sistemose bus šifruota, kas dar labiau padidins privatumą.
Visa tai galimai paskatins daugiau klientų apsilankyti „Amazon Go“ ir, tikėtina, padidins pardavimus. „Amazon“ taip pat teigia besiruošianti pasiūlyti šį mokėjimo būdą stadionams, kitiems prekybininkams ir visoms kitoms vietoms, kuriose praverstų užsikrėtimo tikimybę mažinantis bekontaktis atsiskaitymas.
Tiesa, „Amazon“ yra realistai ir puikiai supranta, kad įpratinti klientus prie naujo atsiskaitymo būdo gali būti sudėtinga, ypač atliekant pirmąją skenuojamąją identifikaciją, tad jiems bus pasiryžę padėti specialiai apmokyti parduotuvės darbuotojai.