2017-ųjų Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas naujas elektrinis hiperautomobilis „Aspark Owl“. Jau tuomet buvo žadama, kad ši įspūdinga mašina laužys rekordus ir taps tikru rinkos senbuvių konkurentu, tačiau mažai kas tuo tikėjo – kiek kartų esame matę panašių pareiškimų, kurie nevirto kūnu? Tačiau „Aspark Owl“ yra tikras – japoniškas hiperautomobilis tikrai keliauja pas pirkėjus.
„Aspark Owl“ © Gamintojo nuotrauka
„Aspark Owl“ – tai itin aptakus, agresyvios, futuristiškos išvaizdos elektrinis hiperautomobilis. Jis pasižymi aštriomis kėbulo linijomis, į viršų atidaromomis durelėmis, aktyviais aerodinamikos komponentais, žemu siluetu ir nuostabą keliančiomis technologijomis. 2017 metais mažai kas tikėjo projekto sėkme. Pernai, kai automobilis buvo pristatytas Dubajuje, vis dar buvo abejojančių. Tačiau dabar, jau šį rudenį, „Aspark Owl“ keliauja per pirkėjus.
„Aspark Owl“ kainuoja 2,7 milijonus eurų ir tai yra labai gera kaina. Kodėl taip manome? Nes automobiliai, su kuriais „Owl“ varžosi, panašiai tiek ir kainuoja, tačiau šis japoniškas hiperautomobilis yra greitesnis ir išskirtinesnis. Tik 50 „Aspark Owl“ išriedės į gatves.
„Aspark Owl“ sveria apie 1900 kg. Jei ne visur naudojamas anglies pluoštas, automobilis būtų dar sunkesnis, nors jo centre – tik 64 kWh baterija. Keista, tačiau jos teoriškai turėtų pakakti 450 km įveikti. Patys rinkitės, ar norite tuo tikėti.
„Owl“ varikliai išvysto 1984 AG (1480 kW). Automobilis turi keturis elektros variklius, kurie sukasi 15 tūkstančių apsisukimų per minutę greičiu. „Owl“ pasiekia 400 km/val. greitį, tačiau tai nėra įspūdingiausia šio elektromobilio charakteristikos eilutė.
„Aspark Owl“ turi aktyvią aerodinamikos įrangą
© Gamintojo nuotrauka
Iki 97 km/val. „Owl“ bėgėjasi tik 1,72 s. Tokį rodiklį pavyko pasiekti Misano trasoje Italijoje. Gamintojas prognozuoja, kad idealiomis sąlygomis šis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėtų per 1,69 s. Palyginimui, „Porsche 918 Spyder“ tai padaro per 2,1 s.
Tiesą sakant, pagal akceleraciją „Aspark Owl“ neturi konkurentų – tai yra greičiausiai įsibėgėjantis automobilis. Iš visiškai naujos kompanijos, kuria niekas netikėjo.
„Aspark“ vadovas Mansanori Yoshida pats supranta, kad niekas netikėjo projekto sėkme. Žurnalistams jis sakė: „Kai parodėme šį projektą, niekas netikėjo, kad tai įmanoma. Taip, neturime ilgos istorijos, bet dabar užbaiginėjame pirmąjį japonišką elektrinį hiperautomobilį“.
„Aspark“ yra japonų inžinerijos kompanija, tačiau tikriausiai žinote, kur iš tikrųjų gimsta superautomobiliai. „Aspark Owl“ bus gaminamas Italijoje, Turine.