„BMW i3“ yra stebėtinai populiarus policijos automobilis. Juos pamatysite Vatikane, Prahoje, Miunchene, Edinburge ir dar ne viename pasaulio mieste. Iki šiol jie buvo naudojami ir Los Andžele, bet dabar policijos „BMW i3“ yra parduodami. Kodėl? Negi mažytis elektromobilis nėra gera policijos mašina?
„BMW i3“ LA policijos pajėgose tarnavo šalia „Tesla“ automobilių.
© Eric Garcetti (CC BY 2.0) | commons.wikimedia.org
Iš tikrųjų, niekas ir nesitikėjo, kad „i3“ bus geras policijos automobilis. Tam jis tiesiog per mažas ir nepakankamai greitas. Los Andželo meras Ericas Garcetti buvo susirūpinęs labai prasta miesto oro kokybe ir 2014 metais pasiūlė, kad policija pareitų prie elektrinių ir hibridinių automobilių. Tačiau tik tiek, kiek tai įmanoma – elektromobiliai yra brangūs ir ne visada efektyvūs kovoje su nusikalstamumu. 2015 metais miestas sulaukė pasiūlymų iš BMW ir „Tesla“. Naujieji elektromobiliai turėjo būti skirti administracinėms užduotims, o ne nusikaltėlių gaudymui.
Konkursą tada laimėjo mažylis „BMW i3“. LA policija įsipareigojo per metus nuomotis po 100 šių automobilių. „BMW i3“ programa mokesčių mokėtojams kainavo daugiau nei 10 milijonų dolerių. Tiesa, ne visa ši suma buvo sumokėta už elektromobilius – dalis jos skirta ir infrastruktūros gerinimui.
Kaip minėta, tie „i3“ nebuvo skirti nusikaltėlių gaudynėms. Jie buvo skirti administracinėms užduotims ir bendravimui su miesto bendruomenėmis. Tačiau pirmieji elektromobiliai turėjo tik 22 kWh baterijas be benzininių generatorių. Taigi, šie „i3“ be įkrovimo įveikdavo tik apie 130 km. Los Andželas yra labai didelis miestas, todėl policijos darbuotojai tiesiog rinkdavosi senamadiškas benzinines transporto priemones.
Vėliau gauti „i3“ be įkrovimo jau galėjo įveikti 180 km, tačiau šie automobiliai tarp policijos darbuotojų vis tiek nebuvo labai populiarūs. 2018 metais atliktas žurnalistinis tyrimas parodė, kad LA policijos „BMW i3“ elektromobiliai yra beveik nenaudojami. O kai yra naudojami, dažniausiai kaip asmeniniai darbuotojų automobiliai.
Taigi, dabar „New Century BMW“, kompanija, kuri nuomavo tuos automobilius, parduoda buvusį policijos transportą. Tai – beveik nauji ir beveik nevažinėti automobiliai, kurie primena visą šią istoriją, kaip už 10 milijonų dolerių policija įsigijo automobilių, kuriais nevažinėjo.
Tai nereiškia, kad elektromobiliai policijai netinka. Tinka, bet tik jei yra perkami protingai ir pamatuotai. Europoje „i3“ patruliuoja miestų centruose – juos dažnai pamatysite stovinčius turistų gausiai lankomose aikštėse ir senamiesčiuose. Rimtam policijos darbui elektromobiliai yra per brangūs. Na, neskaitant Dubajaus, kuriame patruliuos „Tesla Cybertruck“ ir „Porsche 918“ hibridas.