Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“ ilgą laiką ieško inovacijų prekių pristatymo srityje. Elektriniai furgonai ir robotai nėra galutinis tikslas. „Amazon“ jau turi ir siuntinių pristatymo dronų prototipų, tačiau prieš jų bandymus dar teko išspręsti vieną biurokratinį klausimą.
Kam reikalingi prekes pristatantys dronai? Greitis, kaina ir patikimumas yra pagrindiniai faktoriai, skatinę „Amazon“ sukurti naują siuntų pristatymo būdą. Kurjeriai šį darbą atlieka neblogai, tačiau jų furgonai dažnai stringa kamščiuose. Taip švaistomi degalai ir darbas. Autonominiai dronai galėtų patys pasiekti klientų namus, skrisdami virš kamščių. Be to, jiems nereikia mokėti atlyginimo.
„Amazon“ krovininis dronas © „Amazon“
Tačiau „Amazon“ iki šiol negalėjo bandyti jau sukurtų prototipų. Reikalas tame, kad „Amazon“ nėra oro bendrovė. JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) tik dabar patvirtino „Amazon“ galimybes naudoti komercinius bepiločius orlaivius. Žinoma, bandymus teks atlikti kontroliuojamoje aplinkoje – jų nebus galima bandyti virš žmonių galvų.
„Amazon“ džiaugiasi FAA patvirtinimu. Tai rodo, kad JAV institucijos tiki, jog „Amazon“ dronai gali būti saugūs ir patikimi. Tačiau tai dar nėra leidimas naudoti dronus virš gyvenamųjų zonų. Pirmiausia bepiločiai bus išbandyti neatskleidžiamoje vietoje JAV, kur bus stengiamasi išsiaiškinti silpnąsias sistemos grandis. Tuo pačiu „Amazon“ turi įrodyti FAA, kad dronas nepames krovinio, neatsitrenks į kokį pastatą ir ištikus gedimui sugebės išvengti katastrofos.
Įdomu ir tai, kad „Amazon“ turėjo įveikti ir senamadiškas FAA nuostatas. Pavyzdžiui, reikalavimuose kalbama ir apie krovininių komercinių orlaivių įgulas. FAA teigia, kad bendradarbiavimas su „Amazon“ padės pakeisti kai kurias pasenusias nuostatas. FAA stengiasi priimti inovatyvias technologijas, tačiau tai privalu daryti saugiai, o „Amazon“ savo MK27 droną pristatė tik prieš metus.
„Amazon MK27“ – tai gana didelis dronas, turintis gausybę jutiklių. Tarp jų – ultragarsiniai sensoriai, įprastos ir IR spindulių kameros. Šis orlaivis gali gabenti siuntas, kurių svoris neviršija 2,26 kg. „Amazon“ teigia, kad tai – daugelis kompanijos siuntų. MK27 skraidytų nuo siuntų pristatymo furgono maždaug 24 km atstumu. Taip furgonui nebereikėtų manevruoti po siauras gatveles. Vienu metu galėtų vykti net kelių siuntų pristatymas.