Vos prieš porą mėnesių „Tesla Model S“ elektromobilis oficialiai peržengė 400 mylių ribą ir EPA testavimuose parodė, kad vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 402 mylias arba 647 km. Tai tapo geriausiu rezultatu pasaulyje, tačiau „Lucid“ skelbia, kad jų elektromobilis šį rekordą pagerino. Ir pagerino ne vaikiškai.
„Lucid Air“ elektromobilis © Gamintojo nuotr.
Prieš paskelbiant oficialius „Lucid Air“ elektromobilio testavimo rezultatus, gamintojas tikėjosi, kad jie bus labai geri ir tvirtino, jog „Lucid Air“ vienu įkrovimu tikrai nuvažiuos 450 mylias arba 724 km.
Tačiau turbūt ir patys nesitikėjo, jog rezultatas bus virš 500 mylių. O jei būti visiškai tiksliems – „Lucid Air“ elektromobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 517 mylių arba 832 km. Ir tai tampa nauju elektromobilių pasaulio standartu.
Ir tai tikrai nėra tik rinkodarinis kompanijos pranešimas. Nors „Lucid Air“ testavimus atliko ir ne EPA, tačiau jį testavo nepriklausomi inžinieriai iš „FEV North America“ ir bandymai buvo paremti tomis pačiomis procedūromis, kuriomis vadovaujasi EPA.
„Prieš keletą metų mes atskleidėme pasauliui planus dėl „Lucid Air“ prototipo ir pažadėjome, kad jis vienu įkrovimu įveiks didesnį nei 400 mylių nuotolį, – sako „Lucid“ generalinis ir techninis direktorius Peteris Rawlinsonas. – Per šį laiką mes pasiekėme daugybę technologinių perversmų, kurie leido pasiekti neprilygstamą energijos vartojimo efektyvumo lygį. Todėl džiaugiuosi pasiektu 517 mylių rodikliu.“
Peteris Rawlinsonas tvirtina, kad inžinieriai padarė didelį darbą baterijų srityje, sugebėjo sumažinti automobilio svorį, bet tuo pačiu išlaikyti didelę automobilio vidaus erdvę ir apčiuopiamai pagerinti energijos sunaudojimo rodiklius.
Prie „Lucid Air“ baterijų tobulinimo prisidėjo ir „Atieva“ kompanija, kuri yra oficiali „Formulės E“ baterijų tiekėja. „Lucid“ pažymi ir „Air“ elektromobilio turimą 900V elektros architektūrą bei kompaktišką jėgos pavarą.
Be nuostabaus nuvažiuojamo diapazono vienu įkrovimu, „Lucid Air“ pasižymi ir kitomis įspūdingomis specifikacijomis, įskaitant 1000AG, nuo 0 iki 60 mylių per valandą (96,5 km/h) įsibėgėja per 2,5 sek., o maksimalus greitis yra didesnis nei 320 km/h.
Gamintojas taip pat žada, kad „Lucid Air“ atkeliaus su trečią lygį atitinkančia vairavimo patirtį gerinančia sistema. „Lucid Air“ turės 32 jutiklius ir pasiūlys 19 vairavimą palengvinančių funkcijų.
Oficialiai „Lucid Air“ turėjo būti pristatytas Niujorke, tačiau pandemija sujaukė planus ir numatytos automobilių parodos šiemet nebus. Visgi, gamintojas ruošia internetinį premjeros renginį, kuris įvyks jau rugsėjo 9 d. Tuomet ir sužinosime visas „Lucid Air“ specifikacijas, konfigūracijas ir kainas. Planuojama, kad pirmieji „Lucid Air“ elektromobiliai klientus pasieks 2021-ųjų metų pradžioje.
Čia įdomu pastebėti ir tai, kad Kalifornijoje įsikūrusi „Lucid“ nepuola girtis aplenkusi „Tesla“. „Lucid“ vadovas Peteris Rawlinsonas netgi anksčiau yra sakęs, kad nemėgsta, kai juos lygina su „Tesla“. „Pasaulis yra pakankamai didelis, kad jame galėtume klestėti ir augti drauge. Prašau mūsų nevadinti Tesla žudikais“, – tvirtino Peteris.
Ir jis yra teisus. Žmonių susidomėjimas elektromobiliais nuolat auga, jų poreikis didesnis nei gamintojai spėja gaminti, ir jei „Lucid Air“ rinkai pasiūlys virš 800 km vienu įkrovimu nuvažiuojantį elektromobilį – jis tikrai taps labai įdomiu bei paklausiu elektromobiliu bei galutinai užbaigs diskusijas, kad su elektromobiliais negalima nuvažiuoti didelių atstumų.