Pastarąją savaitę visas pasaulio dėmesys buvo nukreiptas į istorinę „SpaceX“ ir NASA misiją, kurios metu JAV astronautai su „Crew Dragon“ kapsule grįžo atgal į Žemę. Tuo pačiu metu „SpaceX“ vykdo ir dar ambicingesnę misiją. Kuria „Starship“ raketą, kuri žmones nuskraidins į Marsą. Štai šiomis dienomis įvyko pirmasis jos prototipo skrydis ir „SpaceX“ dalijasi pirmaisiais bandymo vaizdais.
Vaizdas iš „Starship“ prototipo vidaus. Matyti „Raptors“ variklis ir šone įtaisytos hidraulinės nusileidimo kojos
© „SpaceX“ | youtu.be
Šiame vaizdo įraše matomas „Starship“ raketos prototipas, pavadintas „SN5“. Iki jo inžinieriai dar nebuvo nei vienos raketos pakelę į dangų ir visi bandymai vyko tik ant žemės.
Didelis dėmesys iki šiol buvo skiriamas „Raptor“ variklių bandymams ir siekiama, jog nepasikartotų „SN4“ raketos likimas. Jos bandymai baigėsi sprogimu.
Šįkart viskas vyko sėkmingai ir bandomasis „SN5“ raketos skrydis įvyko šalia Boca China, Teksase, esančios bandymų aikštelės.
Anksčiau buvo skelbiama, kad į „SN5“ raketą bus įdėtas imitacinis krovinys ir taip siekiama atlikti kuo realesnes sąlygas atitinkantį bandymą. Tai yra labai svarbu, nes Elonas Muskas ir „SpaceX“ planuoja su „Starship“ raketomis vienu kartu į Marsą nuskraidinti ne tik 100 žmonių, bet ir daugybę tonų Raudonajai planetai apgyvendinti reikalingos įrangos.
„SpaceX“ paviešintame vaizdo įraše puikiai matyti, kaip „SN5“ raketa pakyla į orą. Tai buvo pirmasis jos skrydis ir ji pakilo į maždaug 150 metrų aukštį.
Taip pat matyti, kad šoniniai varikliai padeda milžiniškai, į vandens bokštą panašiai struktūrai išlaikyti stabilią padėtį.
Toliau vaizdas persikelia į „Raptor“ variklių skyrių ir matyti, kad jis šįkart atlaikė didžiules apkrovas.
Čia yra ir dar vienas labai įdomus bei iki šiol buvęs pats paslaptingiausias „Starship“ raketos elementas – jos nusileidimo kojos.
Apie jas buvo gana daug įvairių diskusijų ir spekuliacijų, kadangi pradiniuose „SpaceX“ brėžiniuose jos buvo panašios į tas, kurias turi „Falcon 9“ raketos.
Birželio mėn. Elonas rašė, kad inžinieriai „dirba prie naujų kojų“ ir siekiama, kad jos apimtų didesnį nusileidimo plotą ir leistų nusileisti ant nelygių paviršių. Būtent tokių, kokie yra Marse.
Panašu, kad šiame vaizdo įraše ir matome tokias „Starship“ nusileidimo kojas, kurios leis tai įgyvendinti.