Tai, kad „Tesla Motors“ turi užkietėjusių gerbėjų ratą, niekam nėra naujiena. Žinoma, ir Elonas Muskas tai žino. Tačiau tai, kad kompanija sėkmę statytų ant markės gerbėjų ištikimybės, yra šiek tiek keista.
Automobiliai, kaip ir absoliuti dauguma kitų produktų, kuriami pasitelkus rinkos tyrimus. Norint, kad naujas gaminys būtų sėkmingas, reikia būti užtikrintiems, kad žmonėms jis reikalingas. Tyrimai parodo, kokie konkurentai yra populiariausi, kokiomis silpnosiomis vietomis jie pasižymi, kiek pinigų turi potencialūs klientai, į kokias savybės jie pirmiausia atkreipia dėmesį. Tokius tyrimus atlikdavo ir „Tesla“.
Keista forma neleis patogiai prieiti prie „Cybertruck“ krovinių kėbulo iš šono
© Gamintojo nuotrauka
Tačiau dabar jie nebėra būtini – žmonės pirks „Tesla“ elektromobilius, nes jie turi mažai realių konkurentų ir yra žymimi „Tesla“ logotipu.
Interviu „Automotive News“ Elonas Muskas atskleidė, kad „Cybertruck“ buvo sukurtas be jokių rinkos tyrimų. „Klientų tyrimai? Mes tik sukūrėme automobilį, kuris mums atrodė labai šaunus ir labai keistas. Aš tenorėjau sukurti futuristinį tanką – šį tą, kas atrodo taip, lyg būtų atkeliavęs iš „Blade Runner“ ar „Aliens“ filmų ir vis tiek būtų labai funkcionalus“, – teigė Muskas.
„Cybertruck“ iš karto tapo kontroversišku automobiliu. Kampuotas dizainas nebuvo sukurtas dėl grožio – tiesiog taip lengviau formuoti kėbului panaudotą nerūdijantį plieną. Kai „Tesla“ gerbėjai ginčijosi su „Cybertruck“ kritikais, Elonas Muskas žinojo, kad toks dizainas sukurtas dėl gamybos patogumo, o ne dėl žmonių skonio. „Svarbu, kad unikalus“, teigė „Tesla“ gerbėjai, apsimesdami, kad šis pikapas jiems patinka dėl kitų priežasčių nei jo markė.
Tuo tarpu „Tesla“ žino, kad „Cybertruck“ nėra gražuolis, todėl turi atsarginį planą. Jei „Cybertruck“ pardavimai būtų nuviliantys, pikapo gamyba būtų iš karto nutraukta. Jį pakeistų funkcionalesnio ir gražesnio dizaino pikapas, išsaugojantis „Cybertruck“ technologijas.
Bet „Cybertruck“ pirkėjų nestigs. 200 tūkstančių žmonių sumokėjo depozitą, kurį galima susigrąžinti. Kodėl žmonės mokėjo depozitą, nors pikapas pasirodys tik 2021 metais ir jį bus galima įsigyti įprasta tvarka? Na, matyt, tikisi automobilį gauti anksčiau nei kiti. Tuo pačiu „Tesla“ gavo 20 milijonų dolerių nepardavusi jokio produkto.
Buvimas prekinio ženklo gerbėju iš tikrųjų nėra geras bruožas. „Tesla“, kaip ir visos kitos kompanijos, yra kritikuotina. „Tesla“ automobilių savininkai turėtų atvirai ir garsiai kritikuoti jų surinkimo kokybę, kad ji imtų gerėti. Kai korporacijos turi kultą primenantį gerbėjų ratą, jos drąsiai imasi veiksmų, kurie kitu atveju nebūtų laukiami. Ar „Tesla“ būtų kūrusi pikapą be jokių rinkos tyrimų, jei nežinotų, kad kiekvienas Musko žodis bus sutiktas aklų plojimų bangos?