„Hyundai Venue“ – tai neseniai pristatytas kompaktiškas krosoveris, sukurtas ant „Accent“ platformos. Kol kas šis automobilis yra skirtas tik Indijos rinkai, tačiau su laiku paplis ir Šiaurės Amerikoje bei Australijoje. Įdomu tai, kad jis gali turėti mechaninę transmisiją be jokio sankabos pedalo. Kaip tai įmanoma ir kam to reikia?
„Hyundai Venue“
© Mr.choppers (CC BY-SA 3.0) | commons.wikimedia.org
„Hyundai Venue“ – tai 4 metrų ilgio kompaktiškas krosoveris, kuris bus siūlomas su eile benzininių ir dyzelinių variklių. Tai – ekonomiškas automobilis, kuris šiaip jau būtų niekuo neįdomus, jei ne technologija, kurią „Hyundai“ vadina „Intelligent Manual Transmission“. Ji bus prieinama tik Indijoje, nes amerikiečiams ir australams mechaninės transmisijos apskritai yra praeities reliktas.
Labai svarbu paminėti, kad tai – ne kokia nors automatizuota mechaninė transmisija ar muliažas mechaninių transmisijų mėgėjams. Tai – tikrų tikriausia mechaninė pavarų dėžė, kuri veikia be sankabos pedalo.
Ši sistema yra pakankamai paprasta. Norėdamas pakeisti pavarą vairuotojas trukteli už pavarų perjungimo svirties. Žinoma, geriausia tai atlikti atleidus akseleratorių. Jutiklis svirties mechanizme pajunta, kad vairuotojas ketina keisti pavarą ir pasiunčia signalą į kompiuterį, kuris nurodo hidraulinei sistemai atjungti sankabą. Tuomet vairuotojas nukreipia svirtį į norimą padėtį ir sankaba vėl užsiveria. Nors skamba kaip ilgas procesas, viskas iš tikrųjų įvyksta įprastu greičiu.
Žinoma, tai reiškia, kad ši sistema yra kur kas sudėtingesnė nei įprastos mechaninės pavarų dėžės. Jutikliai, hidraulinės linijos, sankabos mechanizmas – visa tai yra gerokai daugiau komponentų, nei reikėtų, jei salone būtų sankabos pedalas. Tačiau „Hyundai“ sukūrė „Intelligent Manual Transmission“ ne šiaip sau.
Idėja paprasta – ši sistema turi visus mechaninės transmisijos privalumus, tačiau vairuotojui yra šiek tiek lengviau. Tai ypač patiks jauniems vairuotojams, kurie dar nėra įpratę dirbti sankabos pedalu. Kita vertus, tokiu atveju galbūt būtų protingiau rinktis automatinę transmisiją su pavarų perjungimo mentelėmis už vairo? Juk mes net nekalbame apie kokį sportinį automobilį.
Beje, tai nėra pirma tokia sistema. „Volkswagen“ dar 1968 metais siūlė šį tą panašaus, tik ta sistema turėjo vieną elektroninį jutiklį tiesiai ant pavarų perjungimo svirties – sankaba buvo atjungiama, kai vairuotojas ant jos padėdavo ranką.