5 autonomijos lygis reiškia, kad automobiliui visiškai nereikės žmogaus priežiūros ir jis galės daryti ką tik nori, o automobilis pats nuveš iš taško A į tašką B. Elonas Muskas tvirtina, kad „Tesla“ jau šiais metais sugebės užtikrinti „bazines 5 automonomijos lygio funkcijas“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Prieš kelias dienas Šanchajuje vyko Pasaulinė dirbtinio intelekto konferencija (WAIC) ir joje taip pat dalyvavo Elonas Muskas.
Didelio dėmesio susilaukė „Tesla“ vadovo pareiškimas, jog kompanija padarė progresą savavaldžių automobilių sektoriuje ir dar šiais metais sugebės užtikrinti „bazines 5 autonomijos lygio funkcijas“.
„Aš esu visiškai įsitikinęs, kad pasieksime visišką [automobilių] savarankiškumą ir, manau, kad tai įvyks labai greitai. Manau, kad Tesla yra labai arti 5 autonomijos lygio. Esu įsitikinęs, kad šiais metais pasieksime bazines 5 autonomijos lygio funkcijas“, – teigia Elonas Muskas.
Įdomus pareiškimas, nes remiantis paskutiniais NHTSA duomenimis, šiuo metu oficialiai „Tesla“ autopiloto sistema atitinka 2 autonomijos lygį. Žinoma, „Tesla“ nuolat belaidžiu būdu atnaujina savo elektromobilių programinę įrangą ir vis prideda naujų autopiloto funkcijų, kurios jau patenka į 3 autonomijos lygio kategoriją.
Galima gana drąsiai sakyti, kad „Tesla“ autopiloto sistema šiuo metu yra viena pažangiausių pasaulyje, jei ne pati pažangiausia. Tačiau perėjimas į 5 autonomijos lygį – tau būtų epinis žygdarbis.
Iš esmės automobiliams, atitinkantiems 5 autonomijos lygį – nereikia nei pedalų, nei vairo. Tokiais automobiliais važiuojantys žmonės tebūtų keleiviai ir galėtų skaityti knygą, naujienas, žiūrėti filmą ar tiesiog miegoti. Transporto priemonė gebėtų be jokio žmogaus įsikišimo nuvežti iš taško A į tašką B.
Aišku, Elonas Muskas yra atsargus ir neteigia, kad jau šiais metais „Tesla“ automobilių savininkai mėgausis 5 autonomijos lygio funkcijomis, kad ir bazinėmis. Elonas tvirtina, kad pati kompanija sugebės įvaldyti tokias funkcijas ir eiliniai vartotojai dar turės kiek palaukti. Nors ir neturėtų tai užtrukti.
„Manau, kad pasiekti 5 autonomijos lygiui nėra jokių esminių iššūkių. Yra mažų problemų. Tad kyla iššūkis jas visas išspręsti ir tada sudėti viską į bendrą sistemą“, – teigia Elonas Muskas ir priduria, kad „Tesla“ mokina savo sistemą, kad ji žinotų, kaip elgtis esant skirtingoms situacijoms kelyje.
Štai čia ir pasireiškia kompanijos privalumai. Keliuose važinėja šimtai tūkstančių „Tesla“ elektromobilių, aprūpintų jutikliais bei kameromis, kurie nuolat renka informaciją ir taip ją pateikia „Tesla“ kompanijai bei leidžia nuolat tobulinti autopilotą.