Apsaugos personalas nebūtinai turi sėdėti ant kėdės priešais monitorių pultą, kad galėtų nuolat stebėti apsaugos kamerų transliuojamus vaizdus. Nauja “Cisco” vaizdo stebėjimo technologija suteikia daugiau galimybių apsaugos personalui ir taip leidžia gerokai padidinti darbuotojų veiklos efektyvumą.
Iš veiksmo filmų bei daugelio įmonių patirties susidaro stereotipinis dabartinės vaizdo stebėjimo sistemos vaizdas: apsaugos pareigūnas valandų valandas stebi monitorius, tačiau veiksmo filmuose kas nors prasprunka pro kameras būtent tada, kai apsauginis pasitraukia iš posto apžiūrėti patalpų. Tačiau nuo 2006 m. balandžio 5-osios – dienos, kai „Cisco“ įsigijo pirmaujančią saugos sistemų bendrovę „SyPixx Networks“, - atsirado galimybė pasiūlyti rinkai nauja technologija paremtą vaizdo stebėjimo sistemą.
Naujoji technologija leidžia skaitmenizuoti stebėjimo kamerų vaizdus, naudojant „Cisco“ įrangą. Tai suteikia galimybes persiųsti vaizdą įmonės kompiuteriniu tinklu ar internetu į pageidaujamą stacionarų ar mobilų įrenginį ar naudoti programiną įrangą, galinčią automatiškai analizuoti gaunamą vaizdą ir reaguoti į įvairias situacijas.
Tai milžiniškas žingsnis į priekį lyginant su tradicinėmis vaizdo stebėjimo technologijomis, kurios nuo vaizdo įrašymo įrenginių atsiradimo laikų technologiškai tobulėjo labai lėtai.
Standartinis vaizdo stebėjimo įrangos paketas paprastai susideda iš kelių fiksuotų, panoraminio vaizdo ar besisukiojančių bei vaizdą priartinančių kamerų, prijungtų prie analoginio (ar kartais skaitmeninio) vaizdo įrašymo įrenginio, taip pat - monitoriaus, klaviatūros ir valdiklio kamerų sukiojimui. Nors ir tarnavusi metų metus, ši sistema turi porą akivaizdžių trūkumų. Pirma, kamerų transliuojamą vaizdą galima stebėti tik iš vieno taško, paprastai - apsaugos pulto ar kontrolės centro, o tai reiškia, kad apsaugos pareigūnas negali jo matyti, kai inspektuoja patalpas. Antra, analoginio vaizdo įrašo peržiūrėjimas atsitikus įvykiui ar vykdant tyrimą yra itin varginantis ir atimantis labai daug laiko.
„Cisco“ vaizdo stebėjimo sistemoje analoginio vaizdo srautas iš kamerų pirmiausia patenka į „Cisco“ įrenginį, paverčiantį vaizdo signalą skaitmeniniu ir IP paketais persiunčiantį jį vietiniu tinklu į gavimo tašką. Standartinį įrašymą pakeičia tinklinis vaizdo įrašymo įrenginys, kurio galimybės yra panašios į interaktyvaus TiVo vaizdo leistuvo.
Naudojant MPEG-4 vaizdo suspaudimo algoritmo atmainą, tinklu persiunčiamas televizinės kokybės, aukštos rezoliucijos, iki 30 kadrų per sekundę vaizdas. Vaizdo kokybė gali būti pritaikyta prie tinklo pralaidumo.
Taip kamerų transliuojamas vaizdas gali būti perduotas į bet kokią vietą pasaulyje, kur yra interneto ryšys, taip pat ir į belaidžio ryšio nešiojamus įrenginius, kuriuos apsaugos pareigūnai ar kiti šią teisę turintys asmenys gali stebėti ir būdamas namie, ir tikrindamas atokesnes teritorijas.
Integracija su specialia vaizdo analizės programine įranga praplečia stebėjimo sistemos galimybes, leisdama skaitmeninėms kameroms reaguoti į tam tikrus vaizdus, pavyzdžiui, įtartinai besielgiančius žmones ar tam tikrose vietose paliktus įtartinus daiktus, ir siųsti perspėjimus stebėjimo komandai.
Įmonėms ypač aktualus ir kaštų mažinimo aspektas, nes daugeliui jų vaizdo stebėjimo sistemos – tai, pirmiausia, neišvengiamos papildomos išlaidos. Dauguma dabartinių stebėjimo sistemų neleidžia klientui pasirinkti atskirų komponentų iš kelių alternatyvų, o „Cisco“ vaizdo stebėjimo sistema suderinama su didžiąja dalimi dabar siūlomos kitų bendrovių įrangos. „Cisco“ sprendimas leidžia pereiti prie modernios tinklinės vaizdo stebėjimo sistemos neatsisakant anksčiau įsigytų analoginių vaizdo kamerų, stebėjimo monitorių ir klaviatūrų. Tačiau maksimalų rezultatą norinčios pasiekti įmonės gali pasirinkti visiškai skaitmenizuotą sistemą – nuo skaitmeninio vaizdo kamerų iki skaitmeninio įrašymo įrenginio.
Mažmeninės prekybos ir bankininkystės sektorių patirtis rodo, kad vaizdo stebėjimo sistema nebūtinai turi būti tik neišvengiamos išlaidos. Ji gali verslui suteikti ir papildomos naudos. Pavyzdžiui, su „Cisco“ vaizdo stebėjimo sistema galima naudoti naujausias rinkodaros ar ryšių su klientais programas, pritaikytas konkrečioms klientų aptarnavimo vietoms. Šios galimybės leistų, pavyzdžiui, automatiškai iškviesti daugiau aptarnaujančio personalo, kai eilės viršija nustatytą ilgį, arba analizuotų, kokia rinkodaros medžiaga susidomi laukiantis klientas.