Dažnai kalbama apie automobilių saugumą. Per kelis pastaruosius dešimtmečius automobiliai tapo nepalyginamai saugesni. Prie to prisidėjo kai kurie konstrukciniai sprendimai ir technologijos. Kiek rečiau kalbama apie motociklų saugumą, nors jie technologiškai taip pat stipriai patobulėjo.
BMW motociklai stebės eismo dalyvius priekyje, kad parinktų tinkamiausią greitį.
©Gamintojo nuotrauka
Stabilumo sistemos, ABS stabdžiai ir net automatinė greičio palaikymo sistema prisideda prie šiuolaikinių motociklų saugumo. Tiesa, pastaroji technologija dažniau priskiriama prie komforto, o ne saugumo įrangos, tačiau ji padeda vairuotojui nepavargti ir susikoncentruoti į motociklo vairavimą. BMW motociklų divizija savo motociklams dabar suteiks kadaise tik automobiliuose matytą aktyvią greičio palaikymo sistemą.
Tradicinė greičio palaikymo sistema, dažnai neteisingai vadinama autopilotu, tiesiog valdo akceleratorių taip, kad būtų išlaikytas tas pats greitis, nepriklausomai nuo besikeičiančios vėjo krypties, įkalnių ir nuokalnių bei kitų faktorių. Aktyvi arba išmani greičio palaikymo sistema yra ypatinga tuo, kad prisitaiko prie eismo tėkmės. Tai yra, tokia sistema aklai nesilaiko vairuotojo pasirinkto greičio – ji automatiškai sulėtina greitį, kai priekyje pasirodo kliūtis (lėčiau judanti transporto priemonė) ir vėl padidina greitį, kai tos kliūties nebelieka.
„BMW Motorrad“ savo ACC sistemą (Active Cruise Control) kūrė ir saugumui, ir komfortui užtikrinti. Technologiniai klausimai buvo išspręsti kartu su „Bosch“ – kompanija, kuri tokias sistemas automobiliams kuria jau ne vieną dešimtmetį. ACC naudoti yra labai paprasta – motociklo vairuotojas gali pasirinkti ir minimalų leidžiamą atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, ir norimą greitį. Šie nustatymai valdomi vienu jungikliu, visi parametrai matomi TFT ekranėlyje.
Įdomu tai, kad vairuotojai gali pasirinkti tarp dviejų ACC nustatymų – vienas prioritetą teikia komfortui, kitas – akceleracijai. Pritaikyti tokią sistemą motociklams nėra lengva, nes jie turi tam tikru dinaminių savybių, kurios automobiliams nėra tokios aktualios. Pavyzdžiui, ACC automatiškai sumažina greitį, kai motociklas važiuoja posūkiu, sistemos pasirinktas greitis priklauso ir nuo motociklo pasvirimo. Išvažiuojant iš posūkio akceleracija taip pat priklauso nuo kelio sąlygų ir motociklo padėties. Žinoma, vairuotojas gali perimti motociklo valdymą bet kuriuo metu. Be to, šiuo metu ACC neveikia įstrigus kamštyje. Kai automobiliai su išmaniomis greičio palaikymo sistemomis gali patys slinkti kartu su lėta stringančio eismo tėkme, motociklai kol kas to daryti negali.