Lietuvą pasiekė ir netrukus į gatves išriedės dvi pilnai elektrinės šiukšlių surinkimo mašinos „Goupil“. Pirmieji Lietuvoje ir vieni pirmųjų Baltijos šalyse šiuos ekologiškus ir tylius sunkvežimius įsigijo ir naudos UAB „Kauno švara“, tačiau jais domisi ir kitos Lietuvos savivaldybės.
Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Į kompaktiškų elektrinių šiukšlių mašinų įsigijimą Kauno savivaldybės įmonė investavo 81000 eur ų ir planuoja jau artimiausiomis dienomis naująją techniką išleisti į darbą.
Ekologiškai ir taupiai
„Kompaktiškos, pilnai elektrinės mašinos be jokio triukšmo bei taršos rinks šiukšles ankštose Kauno erdvėse, žaliosiose zonose, pėsčiųjų takuose. Pagaliau ir Lietuva prisijungia prie naujausių pasaulinių tendencijų darbinę techniką keisti elektrine, kai asmeniniai elektriniai automobiliai jau nebėra naujiena“, – pažymi Tomas Samulionis, krovos ir specialiosios technikos pardavimo bendrovės „Alwark“ komunalinės technikos padalinio vadovas.
„Kauno švaros“ viešųjų ryšių specialistas Jonas Tumpa išskiria, kad vienas svarbiausių veiksnių, lėmusių būtent elektrinių mašinų pasirinkimą, yra ekologija – tokiu būdu tikimasi sumažinti taršą ir pagerinti oro kokybę.
„Elektrinės mašinos taip pat yra kur kas kompaktiškesnės, manevringesnės ir lengvesnės už įprastas šiukšliavežes, o tai suteiks galimybę važiuoti ne tik gatvėmis, bet ir pėsčiųjų takais, Laisvės alėja“, – sako specialistas.
Dar vienas naujųjų „Kauno švaros“ įsigytų „Goupil“ elektrinių mašinų privalumas – maži išlaikymo kaštai. „Kadangi naudojama elektros energija, sutaupoma daug pinigų, nes nereikia naudoti įprastinio kuro, kuris gana brangus“, – papildo J. Tumpa.
Pirmiausia – Kauno centre
Anot J. Tumpos, pagrindinės erdvės, kurias valys „Goupil“ elektrinės šiukšliavežės, yra Kauno centras bei senamiestis.
„Šiuose rajonuose didelis žmonių ir automobilių judėjimas, o gatvės ir įvažiavimai į kiemus yra sunkiai pasiekiami. Įprasto dydžio šiukšliavežėms sunku privažiuoti prie šiukšliadėžių, o šių mašinų privalumas – kompaktiškumas ir mobilumas“, – teigia „Kauno švaros“ atstovas.
Pilnai pakrauta baterija elektriniai sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 120 kilometrų – tokio atstumo dienos darbui užtenka. Maksimalus šio nedidelio sunkvežimio judėjimo greitis – 50 km/val. Naudojant greitojo krovimo jungtį, baterija pasikraus per 6 val. Sunkvežimis gali vežti apie 1000 kg svorio krovinį.
Kitas svarbus elektromobilių pranašumas prieš įprastą techniką – tylumas, kuris svarbus į kiemus atvažiuojant anksti rytais. „Elektromobiliai važiuoja tyliau, todėl gyventojams nekels papildomo triukšmo, kurio šiandien ir taip nemažai“, – pastebi J. Tumpa.
Inovatyviam verslui, miestams ir kurortams
T. Samulionis pastebi, kad ir kitos savivaldybės domisi tokio tipo elektrine įranga: „Daugiausia susidomėjimo sulaukiame iš kurortinių miestų, kuriuose žaliosios zonos yra labiausiai lankomos bei puoselėjamos. Tikėtina, kad netolimoje ateityje šių elektrinių mašinų paklausa sparčiai išaugs“.
Investuoti į elektrinius sunkvežimius miestų centruose, senamiesčiuose paslaugas teikiančias komunalinių paslaugų bei verslo įmones skatina didėjantis gyventojų sąmoningumas bei griežtėjantys aplinkosauginiai reikalavimai, keliami miestų centrams.
„Tikimės, kad bėgant laikui, didžioji dalis tiek Kauno, tiek kitų miestų valymo technikos bus varoma elektra“, – įsitikinęs J. Tumpa.
Pasak „Alwark“ komunalinės technikos padalinio vadovo, keičiant kėbulo tipus, elektrinių sunkvežimių funkcijų spektras tampa labai plačiu: nuo šiukšlių surinkimo iki prekių pervežimo.
„Elektromobilius galima naudoti, įmonės teritorijos viduje pervežant produkciją ar žaliavas. Taip pat elektrinių paspirtukų surinkimui miestuose ar kurortuose. Inovatyvios Lietuvos įmonės siūlo naudotis elektriniais paspirtukais, siekiant mažinti oro taršą miestuose – jas aptarnaujanti technika taip pat galėtų prisidėti prie šio tikslo“, – pritaikymo galimybes mini T. Samulionis.