Jungtinių Amerikos Valstijų aplinkos apsaugos agentūra (EPA) testuoja automobilius, kad išsiaiškintų jų realias degalų sąnaudas bei efektyvumą. Tai EPA daro nuolat, nors tai patinka ne visiems automobilių gamintojams. Neseniai buvo vėl išbandytas „Tesla Model S“, pritaikytas ilgiems atstumams. Ir Elonas Muskas nebuvo patenkintas EPA darbu – jau kalbama apie pakartotinius bandymus.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com |
---|
EPA bandymai vyksta laboratorijoje ant specialaus stendo. Imituojamos įvairios sąlygos, stebimi skirtingi parametrai, kad surinktus duomenis būtų galima lyginti. Štai „Porsche“ nebuvo patenkinti bandymų rezultatais – „Taycan Turbo S“ vienu įkrovimu įveikia tik 192 mylias arba 309 km. Dabar nepasitenkinimą reiškia ir Elonas Muskas.
„Tesla“ vadovas akcininkų susirinkime paminėjo, kad toliausiai nuvažiuojančio „Model S“ gautas 391 mylios (beveik 630 km) įvertinimas yra per žemas. Tiesą sakant, „Tesla“ sieks pakartotinių bandymų, nes įtariama, kad EPA ekspertai padarė klaidų. Tiksliau, bandymo metu per naktį viduje buvo paliktas raktelis, o ir durelės buvo paliktos praviros. Dėl to automobilis laukė savininko ir išsekino 2 % baterijoje sukauptų atsargų. EPA tai neigia – durelės buvo uždarytos ir ekspertai žino, ką daro.
Bet koks skirtumas? 630 km yra puikus rezultatas bet kuriam automobiliui, ypač, kai „Model S“ konkurentai stipriai atsilieka. Tačiau skirtumas yra.
EPA duomenys yra oficialūs – būtent juos gamintojas turi pateikti pirkėjams. Nors dabartiniai „Model S“ ir kitų „Tesla“ modelių konkurentai negali pasigirti tokiu įveikiamu atstumu, vis dažniau matome pranešimus, kad jau visai greitai nauji startuoliai gamins elektromobilius, kurie vienu įkrovimu nuvažiuos nepalyginamai toliau. Kas nors kirs tą 400 mylių ribą ir „Tesla“ nori būti pirmoji.
EPA teigia, kad agentūra visada derina tokius klausimus su gamintojais, todėl pakartotiniai bandymai yra galimi. Jei jie įvyks, bus įdomu sužinoti, ar „Tesla“ sugebės kirsti tą 400 mylių ribą ir kokį efektą tai sukels rinkoje.
EPA bandymai dažnai yra giriami dėl savo nuoseklių standartų, bet kartais yra ir peikiami. Minėjome „Porsche Taycan Turbo S“ – daugybė šių automobilių savininkų ir žurnalistų teigia, kad šis elektromobilis vienu įkrovimu nuvažiuoja gerokai toliau nei žada EPA. „Car and Driver“ uždaroje trasoje palygino „Tesla Model S Performance“ ir „Porsche Taycan Turbo S“ – po 100 mylių, nuvažiuotų palaikant vienodą greitį, vokiškas automobilis turėjo 52 % baterijos rezervą, amerikietiškas – 55 %. Ekspertai suskaičiavo, kad „Taycan Turbo S“ būtų įveikęs apie 209 mylias (336 km), „Model S“ – 222 mylias (357 km). Šis palyginimas nėra toks jau svarbus. Kur kas svarbiau pažymėti, kad EPA žadėjo 192 mylių atstumą „Porsche“ ir 326 mylių atstumą „Tesla“.
Tas bandymas, beje, buvo atliktas palaikant greitkelio greitį (apie 120,7 km/val.), kuris elektromobiliams nepatinka. Tačiau faktas lieka faktu – vienas būtų nuvažiavęs toliau nei buvo žadamas, kitas – gerokai mažiau.
EPA bandymų rezultatus visada reikia vertinti atsargiai. Kaip ir gamintojų pateikiamus efektyvumo duomenis. Jūs nesate laboratorijoje stovintis robotas ar profesionalus vairuotojas, o jūsų miesto gatvės nėra nei stendas, nei gamintojo bandymų trasa.