Nors vandeniliu varomas transportas taip ir nesulaukė visuotinio pripažinimo, japonų korporacija „Toyota Motor“ ir jos antrinė įmonė „Hino Motor“ pranešė, jog pradės sunkiasvorio vilkiko, varomo vandeniliu, gamybą.
Gamintojų nuotr. / Vandeniliu varomas „Hino Profia“
Vandenilinis vilkikas „Hino Profia“ buvo kuriamas darbui sunkiose sąlygose. Jam buvo parinkta optimaliausia talpas vandeniliui turinčiam vilkikui važiuoklės konstrukcija. Gamintojai pasistengė sumažinti ir vilkiko svorį, taip padidindami keliamąją galią.
Vilkiko transmisija gavo dvi degalų elementų „Toyota FC Stack“ baterijas. Pastarosios buvo kuriamos specialiai kitos kartos lengvajam modeliui „Toyota Mirai“. „Hino“ transporto priemonei „paskolino“ judėjimo valdymo sistemą, kurioje naudojamos didelės keliamosios galios hibridinių transporto priemonių technologijos.
„Toyota“ specialistai įsitikinę, kad kasdien kelis šimtus kilometrų nuvažiuojantiems sunkvežimiams elektriniai varikliai ir akumuliatoriai nėra geriausias sprendimas. Vandenilis, priešingai, leis ne tik greitai pripildyti degalų bakus, bet ir garantuos didelę transporto priemonių autonomiją.
Tikimasi, kad vieną kartą pripildžius talpas vandeniliu, 25 tonų bendro svorio vilkikas galės įveikti iki 600 km atstumą.