Automobilių gamintojai dabar stengiasi pakeisti savo veiklos pobūdį. Gaminti automobilius dabar nėra prasmės – kas juos pirks? Tačiau tie gamybiniai pajėgumai ir įranga gali būti panaudota medicininei įrangai gaminti. Į tokią veiklą įsitraukė ir ispanų SEAT. Dabar ši „Volkswagen“ grupės įmonė gamina medicininius ventiliatorius. Įdomu tai, kad juose yra ir vienas SEAT automobiliuose sutinkamas komponentas.
SEAT ventiliatoriai dabar yra testuojami
© Gamintojo nuotrauka
„Ford“, „General Motors“, „Tesla“ ir dar keli automobilių gamintojai imasi medicininių ventiliatorių gamybos. Prie jų prisideda ir kitos įmonės – net ir britų „Dyson“ jau gamina ventiliatorius. Tai – geras pavyzdys, kaip globalios krizės akivaizdoje pramonė gali pakeisti savo veiklos pobūdį, kad patenkintų naujai atsiradusius poreikius. Nors dar yra žmonių, kurie mano, kad COVID-19 yra vertinama per daug rimtai, Italijos, Ispanijos, JAV ir dar kelių šalių ligoninėse jau trūksta medicininių ventiliatorių. Ir žmonės dėl jų trūkumo jau miršta.
SEAT kaip ir daugelis Europos automobilių gamintojų turėjo stabdyti automobilių gamybą. Ten, kur dar visai neseniai buvo surinkinėjami naujieji „Leon“ dabar gimsta medicininiai ventiliatoriai. Nors tam buvo pasiruošta vos per kelias dienas, dar iki gamybos pradžios buvo nuveiktas didžiulis darbas. Inžinieriai iš viso paruošė net 13 prototipų, stengdamiesi sukurti efektyvų įrenginį, kurį būtų paprasta gaminti.
Tai nėra lengva užduotis. Reikia pasirūpinti skirtingais komponentais, nors didelė dalis gamyklų nedirba. Tačiau negalima pasikliauti ir pačiomis pigiausiomis, neišbandytomis detalėmis, todėl reikalingi išradingi sprendimai. Ir tokių atsirado. Štai kokį variklį naudos SEAT ventiliatoriai:
Valytuvų varikliukas
© Gamintojo nuotrauka
Tai – valytuvų varikliukas. SEAT ir visa „Volkswagen“ grupė šį komponentą bandė jau ne kartą ir jis yra patikimas. Svarbiausia – SEAT nereikia galvoti, iš kur jį gauti. Inžinieriai atspausdino reikalingus krumpliaračius, laikiklius ir kitas dalis. Vienas toks SEAT „OxyGEN“ ventiliatorius turi net 80 mechaninių ir elektroninių komponentų, didžiąją dalį jų SEAT pasigamino ar surado savo automobilių gamyklų lentynose.
„OxyGEN“ šiuo metu į ligonines dar nekeliauja – šis įrenginys turi būti išbandytas. Tačiau kol vyksta bandymai gamyba nesustoja. Vos tik bus uždegta žalia šviesa SEAT ventiliatoriai keliaus į ligonines.
Automobilių gamykla nėra visiškai sterili aplinka – to niekam nereikia. Tačiau dabar būtina pasirūpinti, kad SEAT gamykloje sukurti ventiliatoriai būtų visiškai švarūs, todėl kokybės kontrolės stotelėse jie yra apšviečiami sterilizuojančia ultravioletine šviesa. Vėlgi – tai geras pavyzdys, kaip reikalui esant galima greitai pakeisti gamyklos pobūdį ir priimtą gamybos procesą.
SEAT tai pasiekė ne vieni. Prie kompanijos pastangų prisidėjo Barselonos universitetas, prototipų kūrėjai „Protofy.XYZ“, „Bosch“ ir dar aštuonios kitos kompanijos.