Transporto technologijų įmonė „Skyryse“ išleido naują skrydžių sistemą, kuri leidžia kone kiekvienam vos per 30 minučių išmokti pilotuoti lėktuvą, praneša „Business Insider“.
Naujoji sistema pavadinta „FlightOS“ ir ji gali lėktuvų valdymą padaryti paprastesnį, o skrydžius dar saugesnius.
„FlightOS“ sistema veikia per į prisilietimus reaguojantį planšetinį kompiuterį arba su lėktuve įrengtu jutikliu ekranu ir taip ženkliai palengvina lėktuvo valdymą ir patį skridimo procesą.
„FlightOS“ sistema padės lengviau ir greičiau išmokti valdyti lėktuvą
© „Skyryse“
„Skyryse“ kompanijos įkūrėjas ir vadovas Markas Grodenas teigia, kad „FlightOS“ gali būti naudojama bet kuriame orlaivyje ir leisti žmonėms „šiuos lėktuvus su jutikliniais valdikliais valdyti taip, tarsi jie būtų patys geriausi pilotai. O geriausia yra tai, kad dėka automatizacijos technologijų – naujoji sistema padidina saugos lygį.“
Čia verta pažymėti, kad ši „FlightOS“ sistema yra skirta naudoti būtent nekomerciniuose skrydžiuose ir tuose lėktuvuose, kuriuos dažnu atveju pilotuoja ne didžiųjų avialinijų profesionalūs pilotai.
„Bendrai aviacijoje skaičiuojama, kad įveikus 100 mln. mylių (161 mln. km) – įvyksta 7,16 mirtinų avarijų. Tuo tarpu tarp komercinių oro linijų šis rodiklis siekia tik 0,05“, – teigia „Skyryse“ atstovas ir priduria, kad „85 proc. avarijų įvyksta dėl skrydžių operatorių klaidų. Pašalinus šį kintamąjį iš lygties – mirtinų įvykių, tenkančių 100 mln. mylių, nukris iki 1,12.“
„FlightOS“ sistema turi keletą tikrai įspūdingų funkcijų. Borto kompiuteris stebi ribas, skrydžio trajektorijas ir oro sąlygas. Jis nuolat įvertina visas sąlygas ir lėktuvas gali saugiai skristi net esant labai prastoms oro sąlygoms bei kai plika akimi nieko nematyti.
Tuo pačiu kompiuteris nustatytas taip dirbti, kad automatiškai reaguotų į įvairias avarines situacijas, kaip: netikėtinai sugedusį variklį ar lėktuvo kritimą iš didelio aukščio.
„Skyryse“ tikisi, kad naujoji sistema padės išspręsti daugybę problemų, su kuriomis šiuo metu susiduria oro linijų sektorius: pilotų trūkumą, brangius pilotų mokymus, rizikingą skraidymą esant blogoms oro sąlygoms, žmogiškosioms klaidoms ir kt.
Tvirtinama, kad dėl naujosios sistemos į „Skyryse“ jau kreipėsi pirmieji užsakovai: kariuomenės bei paieškos ir gelbėjimo darbus atliekančių organizacijų atstovai.
Verta pažymėti ir tai, kad „Skyryse“ kompanijoje dirba įspūdingas darbo patirtis turintys žmonės, kurie anksčiau darbavosi tokiose įmonėse, kaip „Tesla“, „Uber“ ir „Boeing“. Ir panašu, jog „Skyryse“ komanda juda sėkmingu keliu.